بزرگ و برجسته کردن لب با تزریق ژل و چربی

لب‌ها ارتباط عمیقی با زیبایی و جذابیت چهره دارند. بزرگ و برجسته کردن لب‌ها را می‌توان بسته به خواسته‌ی شما با روش‌های جراحی یا غیر جراحی انجام داد. در صورتی که شما به دنبال نتایج بلند مدت‌تری باشید، ما معمولا تزریق چربی در لب را پیشنهاد می‌دهیم. در صورتی که لب‌ها بسیار باریک باشند و نیاز به تغییر زیادی دارند، راه حل آن لیفت لب بالایی و پایینی است. در این تکنیک، ابتدا بیمار به صورت موضعی یا عمومی ‌بیهوش می‌شود و سپس لیفت لب بالایی و پایینی انجام می‌شود تا مقدار بیشتری از لب‌ها نمایان باشد.

40

کاندیدای مناسب برای تزریق ژل و چربی در لب


 

تزریق لب بدون اعمال بیهوشی موضعی انجام می‌شود (بیمارن در هنگام انجام تزریق کاملا بیدار هستند). اغلب بیماران نیازی به فریز کردن یا اقدامات دیگر جهت آمادگی برای تزریق لب ندارند. برای برخی از بیماران که در مورد تزریق نگران هستند، می‌توان کرم بی‌حسی یا بلوک عصبی را به کار برد. به لحظ زیبایی شناسی، ایده‌آل‌ترین کاندید‌های تزریق ژل افرادی هستند که لب‌های باریکی دارند (خصوصا افرادی که در هنگام خندیدن یا حرکت دادن لب‌ها، تقریبا لب‌هایشان محو می‌شود و همچنین افرادی که بر اثر بالا رفتن سن، حجم لب‌هایشان کم شده است).

کاندیدای نامناسب برای تزریق ژل و چربی


اگر شما در حال حاضر یکی از شرایط زیر را دارید یا به هر دلیل دیگری پزشکتان به شما اخطار داده که شما ممکن است بر اثر تزریق ژل به لب به عوارض ناخوشایندی دچار شوید، این عمل برای شما مناسب نیست:

  • ابتلا به عفونت یا التهابی که درحال حاضر هنوز فعال است.
  • ابتلا به اختلالات عصبی در صورت
  • ابتلا به اختلالات خونریزی
  • ابتلای مکرر به تبخال (ویروس هرپس سیمپلکس)
  • ابتلا به دیابت
  • سابقه‌ی ابتلا به آلرژی‌های متعدد

علاوه بر این، افرادی که به بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند باید به دقت مورد معاینه و بررسی قرار گیرند و موارد منع پزشکی در آن‌ها ارزیابی شود.

درمان


داشتن لب‌های پهن‌تر و پُرتر با مرزهای نمایان‌تر از نظر همه بسیار جذاب‌تر است. برخی پزشکان، راههای بزرگ کردن لب به صورت غیرجراحی را پیشنهاد می‌کنند. در این روش، از سوزن‌های بسیار باریک برای تزریق ژل زیست‌تخریب‌پذیرِ هیالورونیک‌اسید در لب‌ها استفاده می‌شود. نتایج این عمل بسیار طبیعی، زیبا و ماندگار هستند.

برخی افراد از پس از انجام تزریق در لب از بزرگ شدن بیش از اندازه لب های خود ناراضی هستند. نکته ای که بسیاری از این اشخاص نمی دانند این است که یک روش جراحی زیبایی وجود دارد که به منظور کوچک کردن لب ها و متناسب کردن آن ها با سایر اجزای صورت طراحی شده است.کوچک کردن لب، یک عمل جراحی زیبایی است که به منظور نازک کردن لب بالا یا پایین که بیش از حد بزرگ می باشند، استفاده می شود.

آمادگی برای جلسه‌ی درمانی

ابتدا یک جلسه‌ی مشاوره اولیه برای شما ترتیب داده می‌شود و در این جلسه روش‌های مختلف جراحی و غیرجراحی برای بزرگ کردن و قلوه ای کردن لب های شما مورد بررسی قرار می‌گیرند و شما مورد ارزیابی و معاینه پزشک قرار می‌گیرید تا تعیین شود که کاندید خوبی برای عمل زیبایی بزرگ کردن لب‌ها هستید یا خیر. در صورتی که قبلا لب‌های شما تبخال زده است، لازم است حتما از قبل، به پزشک خود اطلاع دهید. در این صورت پزشک شما داروهایی را تجویز می‌کند که قبل از عمل بزرگ کردن لب‌ها مصرف کنید تا احتمال تحریک ویروس تبخال با تزریق در لب، کمتر شود (دارو‌ها احتمال بروز تبخال را کاهش می‌دهند اما این احتمال را به صفر نمی‌رسانند). از آنجایی که صورت دارای ذخیره‌ی خونی بالایی است، از بیماران خواسته می‌شود که یک هفته قبل از عمل بزرگ کردن لب‌ها، خوردن داروهایی که موجب خونریزی می‌شود (مانند آسپرین یا مشتقات آن) را متوقف کنند.

در حالت عادی نیازی به اقدامات خاصی قبل از درمان، مانند زدن کرم بی‌حسی یا بلوک عصبی، نمی‌باشد.

کلیدی‌ترین نکته برای داشتن لب‌های زیبا، این است که عمل زیبایی لب توسط متخصص با تجربه انجام شود.

متخصصین ما در کلینیک فتاح بسیار با تجربه هستند و مهارت ویژه‌ای در انجام این عمل دارند و می‌توانند به شکلی کاملا طبیعی و زیبا به لب‌های شما فرم، حجم، تقارن و برجستگی دهند. متخصصین ما به نتایج کار خود افتخار می‌کنند و به عنوان حرفه‌ای‌ترین افراد در تزریق ژل و چربی شناخته‌شده هستند.

روش‌های بزرگ کردن لب

بزرگ کردن لب با تزریق ژل

کل پروسه‌ی تزریق ژل در لب 15 دقیقه زمان می‌برد. در صورتی که بیمار، کاندید مناسبی برای تزرق ژل در لب باشد، برای بی‌حس کردن ناحیه مورد نظر کرم بی‌حسی و یا تنها کمپرس سرد قرار می‌دهیم و سپس تزریق در لب انجام می‌شود. تزریق ژل لب کمترین میزان درد و ناراحتی را برای بیمار دارد و نتایج آن فورا قابل مشاهده است.

این ژل‌ها از مواد کاملا طبیعی تهیه شده‌اند و کاربرد آن‌ها در تبدیل لب‌های باریک و کم‌حجم به لب‌های برجسته و جذاب است. ژل‌های تزریقی می‌توانند تغییرات بسیار بزگی در لب‌ها ایجاد کنند و نتایج آن می‌تواند تا 9 ماه ماندگاری داشته باشد. بیماران ما تاکنون هیچ عوارض جانبی از تزریق ژل را گزارش نکرده‌اند و با رضایت کامل برای تکرار تزریق به کلینیک بازگشته‌اند. ممکن است تا چند روز لب‌ها حالت ورم‌کرده یا برآمده داشته باشند که این حالت موقتی است و همچنین می‌توان با ماساژ دادن لب‌ها، فرم آن‌ها را به صورت یکنواخت و طبیعی در آورد.

بزرگ کردن لب با تزریق چربی

بزرگ کردن لب‌هابا تزریق چربی، یک روش جراحی است که در اتاق مخصوص جراحی انجام می‌شود. ابتدا به بیمار داروی بی‌حسی تزریق می‌شود و پس از آن بیمار کاملا راحت خواهد بود. چربی مورد نیاز، از شکم استخراج می‌شود و سپس با شیوه‌ی مخصوصی غنی‌سازی شده و نهایتا در لب‌هاتزریق می‌شود. انجام این عمل موجب تورم و کبودی می‌شود که بین 2 تا 3 هفته ادامه دارد، اما نتایج نهایی این عمل کاملا ماندگار است و ظاهری بسیار طبیعی و زیبا ایجاد می‌کند.

درصد مشخصی از چربی تزریق شده ممکن است مجددا جذب بدن شود و به همین دلیل ممکن است نیاز باشد که تزرق چربی مجددا انجام شود تا بتوان به بهترین نتایج دلخواه دست یافت. چربی‌هایی که به طور موفقیت‌آمیز در لب باقی می‌مانند، نتایج دائمی ‌را برای بیمار به همراه دارند.

لیفت لب

عمل لیفت لب زمانی انجام می‌شود که یکی یا هر دوی لب‌ها (لب بالا یا لب پایین) بسیار باریک است و یا فاصله بین لب بالایی و بینی بسیار زیاد است. انجام این عمل، دو نتیجه‌ی دائمی ‌را را برای بیمار به دنبال دارد؛ برطرف کردن چین و چروک‌های اطراف لب و نمایان شدن بیشتر لب‌ها. از معایب این روش این است که برای انجام ان لازم است که مقداری از پوست بالای لب در مرز بین لب و پوست بالای آن، برداشته شود و بنابراین این عمل جای زخم جراحی برجا می‌گذارد. این زخم جراحی را می‌توان با آرایش (آرایش دائمی ‌یا آرایش کردن به صورت متناوب) پوشاند.

پروتز لب

برای خانم‌هایی که مایلند شکل لب‌های خود را به طور دائمی‌ تغییر دهند، روش کاشت پروتز لب توصیه می‌شود که به طور دائمی‌ و همیشگی موجب بهود فرم لب‌ها می‌شود. کاشت پروتز لب با بیهوشی موضعی انجام می‌شود و کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. ظرف مدت زمان کوتاهی پس از جراحی، بیماران می‌توانند کلینیک را ترک کنند و به خانه بازگردند.

پروتز‌های لب از طریق برش‌های کوچکی که در داخل لب ایجاد می‌شود، درون لب‌ها قرار داده می‌شوند. بعد از این عمل جراحی ممکن است تورم لب‌ها تا چندین هفته ادامه داشته باشد. بزرگترین مزیت این جراحی این است که با انجام یک جراحی کوچک شما می‌توانید فرم لب‌های خود را برای همیشه تغییر دهید و از ظاهر جدید خود لذت ببرید.

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی

توصیه می‌شود که پس از جلسه‌ی درمانی در کلینیک بمانید و تا 10 دقیقه روی لب‌های خود کمپرس سرد قرار دهید. این کار به کاهش تورم و کبودی لب‌هاکمک می‌کند. در هر صورت شما باید انتظار کمی‌تورم را داشته باشید که ظرف دو روز برطرف می‌شود. اغلب بیماران می‌توانند بلافاصله بعد از جلسه درمانی  به محل کار خود (یا سایر فعالیت‌های روزانه) بازگردند. قبل از ترک کلینیک، برگه‌ای حاوی توضیحات کامل در مورد مراقبت‌های پس از درمان به شما داده خواهد شد.

41