جوانسازی و زیباسازی پوست صورت بدون جراحی

8

پیری طبیعی پوست باعث از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، شروع ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط در صورت و در بسیاری از موارد موجب تغییر رنگ پوست نیز می‌شود. قرار گرفتن در معرض آفتاب به این فرایند سرعت می‌بخشد و باعث تغییر بیشتر رنگ پوست صورت می‌شود. روش‌های قابل دسترس و بدون نیاز به جراحی از جمله تزریق ژل، بوتاکس آرایشی، تزریق چربی، لایه‌برداری شیمیایی و انواع روش‌های لیزر درمانی به معکوس کردن علائم پیری کمک می‌کنند. این روش‌ها در کلینیک ما برای متقاضیانی که برای رفع چین و چروک صورت خود، حاضر به انجام درمان‌های جراحی نیستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پزشکان ما در کلیلنیک فتاح، درمان‌های غیرجراحی و زیبایی را برای جوان‌سازی پوست صورت ارائه می‌دهند. تیم پزشکان زیبایی ما در کلینیک فتاح بسیار آموزش دیده و از متخصصین و پزشکان مجرب در این زمینه هستند.

روش‌های جوانسازی و زیباسازی پوست صورت بدون جراحی


بوتاکس

بوتاکس یا توکسین بوتلنیوم برای جوان كردن پوست صورت، درمان خط اخم بین دو ابرو و چین و چروک‌های ریز (خطوط پنجه کلاغی) که در ناحیه‌ی بیرونی پلک‌ها ایجاد می‌شوند، مورد تأیید قرار گرفته است. درمان خط اخم بین دو ابرو و خطوط پنجه کلاغی موجب جوان‌تر شدن ناحیه ‌بالایی صورت می‌شوند. تزریق بوتاکس در مطب انجام می‌شود، و برای انجام آن نیازی به بی‌هوشی نیست و کمترین عوارض جانبی را به دنبال دارد. دو هفته طول می‌کشد تا تأثیر تزریق بوتاکس به‌طور کامل مشخص شود. این تزریقات به‌طور موقت، باعث فلجی عضلات صورت در محل تزریق می‌شوند و معمولاً تا حدود 3 ماه اثر آن باقی می‌ماند.

تزریق ژل

برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق‌تر صورت، از تزریق پرکننده‌های زیر پوستی مانند ژل‌ها استفاده می‌شود، که به رفع نشانه‌های پیری کمک می‌کند. از ژل‌ها می‌توان برای بهبود  ضخامت و کلفتی لب‌ها نیز بهره گرفت. ژل‌ها موادی خنثی هستند که به طور معمول در لایه‌های عمیق‌تر تزریق می‌شوند. این تزریقات می‌توانند ناراحت کننده باشند، بنابراین ممکن است به بی‌هوشی موضعی نیاز پیدا باشد، مثلاً در مورد تزریق لب، برای بی‌حس کردن موضع تزریق، می‌توان از بی‌هوشی موضعی استفاده کرد. اثر ژل موقت است و حدود 7 ماه طول می‌کشد. با جراح‌تان مشورت کنید، او به شما در تصمیم‌گیری برای استفاده کردن یا نکردن از ژل کمک خواهد کرد.

تزریق چربی

تزریق چربی نه تنها باعث رفع چروک‌های عمیق‌تر پوست می‌گردد، بلکه موجب بازگشت شادابی بیشتر و از بین رفتن فرورفتگی‌های چهره نیز می‌شود. ما تجربیات موفقی از تزریق چربی برای بهبود ظاهر زخم‌های صورت و دیگر قسمت‌های بدن داریم. این روش را می‌توان به طور کامل و با استفاده از بی‌هوشی موضعی در مطب انجام داد. هرچند معمولاً برداشت چربی از ناحیه‌ی شکم انجام می‌گیرد ولی می‌توان از چربی نواحی دیگر بدن نیز استفاده کرد. تأثیر مثبت تزریق چربی طولانی است اما برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و دلخواه ممکن است به جلسات درمانی متعددی نیاز باشد.

طب سوزنی

از این روش برای زیباسازی صورت و گردن استفاده می‌شود. تاکنون انواع مختلفی از این روش تجربه شده است و سازوکارهای احتمالی بسیاری تحت این تکنیک‌ها مطرح شده است که از جمله می‌توان به مواردی چون افزایش یا موزانه جریان QI (انرژی حیات که در زبان چینی اصطلاحاً به آن «چی» گفته می‌شود)، متعادل سازی اندام‌های داخلی Zang Fu (سيستم‌ها عملکردي بدن که در زبان چینی اصطلاحاً به آن‌ها «زانگ فو» گفته می‌شود) ، افزایش جریان خون و افزایش توان عضلانی با وارد کردن سوزن در نقاط خاصی از بدن، اشاره کرد.

لایه‌برداری صورت

با افزایش سن ممکن است پوست صورت بسیاری از کیفیت‌های پوست سالم مانند درخشندگی، وضوح و عدم چین و چروک را از دست بدهد. حتی با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و کرم‌های مرطوب کننده‌ به‌صورت هر روزه و مداوم، باز هم ممکن است پوست صورت به درمان‌های دیگری برای از بین بردن لکه‌ها، خطوط ریز و خشکی، تأثیرات شرایط جوی نیاز داشته باشد. لایه‌برداری ازپوست‌ صورت یک درمان موضعی است که در آن ترکیبی از مواد شیمیایی‌ به‌کار رفته تا لایه‌ی بیرونی خشک پوست را به پوست‌اندازی، حذف "لکه‌های پیری" و خطوط ریز، و بازگرداندن سرخى‌ و طراوت‌ پوست‌، وادار ‌سازد. برای رسیدن به نتایج دلخواه و مطلوب ممکن است به چندین جلسه پی‌در‌پی لایه‌برداری، نیاز باشد. برای ارزیابی اینکه آیا لایه برداری برای شما مناسب است یا نه، می‌توانید با کلینیک ما تماس بگیرید.

درمان با لیزر

لیزر در جراحی پلاستیک، برای حذف چین و چروک‌های ریز صورت، درمان آسیب‌های مویرگی  و برخی از زخم‌ها یا خالکوبی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش "بازسازی لیزری صورت" و دیگر روش‌های لیزری به شکل سرپایی انجام می‌شوند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از بهترین روش‌های غیرجراحی است که به کاهش چین و چروک صورت و گردن کمک می‌کند. در این روش از اولتراسوند و فرایند درمانیِ بدن، برای کشیدن، سفت‌ کردن و بالا بردن استحکام پوست شل شده، استفاده می‌شود. در هایفوتراپی از اولتراسوند برای تحریک لایه‌های پوست استفاده می‌شود و روشی بی‌خطر و مورد تأیید سازمان غذا و دارو است. بهترین بخش درمورد هایفوتراپی استفاده از واکنش احیاگری خود بدن است که باعث می‌شود پوست به‌تدریج و کم‌کم کشیده ‌شود. برای انجام درمان، ابتدا ژل اولتراسوند به پوست مالیده می‌شود و سپس یک پروب دستی صاف روی پوست حرکت می‌کند و به انرژی اجازه ‌می‌دهد از طریق پروب عبور کرده و به پوست برسد. امواج اولتراسوند باعث افزایش رشد کلاژن می‌شوند و این کار موجب سفتی و کشیدگی پوست می‌شود.

میزان راحتی و آرامش برای انجام این روش، به حالت پوست و ناحیه‌ی تحت درمان بستگی دارد. در این روش درمانی، تولید طبیعی کلاژن با کمک امواج اولتراسوند میسر می‌شود. در این روش هیچ بریدگی یا حتی زمان استراحتی نیاز نیست. بعد از اتمام انجام این روش، نتایج به سرعت و به شکل محسوسی مشاهده می‌کنید و  بدون معطلی به زندگی عادی‌تان باز می‌گردید.

مزایای هایفوتراپی

  • بدون نیاز به جسم خارجی و تغییرات بنیادی در فرایند درمان
  • عدم نیاز به زمان استراحت و بهبود
  • این روش فرایندی طبیعی است که در یک چشم بر هم زدن پوستی سالم و به شکل قابل ملاحظه‌ای جوان‌تر را در پیش چشمان شما ظاهر خواهد کرد.
  • سفت‌تر شدن پوست در ناحیه‌ی پیشانی، دهان، چشم و گردن
  • از بین رفتن چین و چروک‌های عمیق
  • ناپدید شدن پف و سیاهی زیر چشم
  • از بین رفتن نشانه بارز و آشکار پیری
  • کاستن از سرعت پیری صورت
  • درمان جوش‌های ملایم صورت

ترماژ

ترماژ روشی است که در آن از فرکانس رادیویی استفاده می‌شود که به زیر پوست نفوذ کرده و باعث حذف چین و چروک‌ها می‌شود. همچنین این روش به درمان ناصافی پوست و خطوط چانه و دورگردن برای ایجاد سیمایی بهتر کمک می‌کند. در این روش، از فرکانس‌های رادیویی  برای ایجاد پوستی باطراوت و صاف که همواره انتظارش را داشته‌اید، استفاده می‌شود. این روش نه تنها به کشیدن پوست صورت کمک می‌کند بلکه به درمان برآمدگی زیر چشم و سفتی پوست نیز کمک می‌کند.

مزایای ترماژ

  • انجام کامل درمان تنها در 45 دقیقه
  • اثر بخشی بالا
  • نتایج دراز مدت
  • حداقل عوارض یا بدون عوارض

پی‌آرپی برای صورت

در روش پی‌آرپی، خون از بدن گرفته شده، ترکیبات مختلف از آن جدا شده و پلاسمای آن دوباره در صورت تزریق می‌شود. این روش یکی از بهترین و طبیعی‌ترین جایگزین‌ها برای تزریق ژل‌ها است. این روش غیرتهاجمی زیباسازی به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست و بافت بدن کمک می‌کند که نتیجه‌ی آن ایجادی پوستی شاداب است.

مزایای‌ پی‌آرپی

  • بهبود بافت، رنگ و سفتی پوست
  • بر تمامی انواع پوست، تأثیرگذار است
  • از بین رفتن جای زخم‌ها، جوش‌ها و چین و چروک‌ها
  • بدون عوارض جانبی