درمان، رفع و از بین بردن خط اخم بین دو ابرو و در پیشانی

58

خطوط پیشانی و خط اخم (خطوط گلابلار) نتیجه‌ی جمع شدن و در هم‌کشیده شدن بافت وسط ابروهاست که به شکل چین‌خوردگی در می‌آید و دلیل آن حرکت مکرر عضلاتی است که زیر ابروها قرار دارند و حالت چهره را شکل می‌دهند. داشتن حالت اخم و درهم کشیدگی چهره طی سال‌های طولانی، پوست صورت را مستعد ایجاد چین و چروک‌های عمیق در بین ابروها، روی پل بینی (محلی كه‌ عينك‌ روى آن‌ قرار مى‌گيرد)، تمام پیشانی و گوشه‌های چشم می‌کند.

 

شما هیچ وقت نباید خسته و عبوس به‌نظر برسید! درمانگاه فتاح راه‌حل‌های مؤثر و بی‌خطری  برای خطوط پیشانی و خط اخم شما دارد! همکاران ما راه‌هایی برای کاهش این خطوط دارند که پیشانی صاف و جوانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ما همیشه محصولات و خدماتی با بالاترین سطح استاندارد به‌کار می‌گیریم.

علت‌ها و دلایل ایجاد خطوط پیشانی و خط اخم


 در ادامه به چند مورد از علل ایجاد خط اخم و خطوط پیشانی اشاره شده است:

استرس دائم. استرس می‌تواند احتمال گسترش و عمیق‌شدن خطوط اخم بین ابروها را افزایش دهد.

  • هنگامی که دچار استرس می‌شوید، به احتمال زیاد چهره‌تان را درهم می‌کشید، که همین استفاده از عضلات صورت، می‌تواند الیاف کلاژن را ضعیف کند.
  • همچنین استرس باعث التهاب در بدن شما می‌شود- در نتیجه عروق خونی منقبض و تنگ می‌گردند و همین امر موجب محدود شدن جریان خون مورد نیاز، به صورت شما می‌شود.

قرار گرفتن در معرض آفتاب. نور خورشید یکی از دلایل ایجاد خط اخم است؛ استفاده هر روزه از كرم‌ ضد آفتاب‌ می‌تواند تأثیرات منفی اشعه‌های فرابنفش‌ را در پوست شما کاهش دهد.

مصرف دخانیات. مصرف دخانیات می‌تواند خطوط اخم بین ابروها را افزایش داده و باعث التهاب شود.

59

نواحی مربوط به حالت نگرانی اشخاص


نواحی مربوط به حالت نگرانی اشخاص عبارتند از خطوط پیشانی، خطوط اخم و شقیقه‌ها.

خطوط اخم بین ابروها. هنگامی که ما عضلات پیشانی‌مان را منقبض می‌کنیم، خطوط عمیقی در آن شکل می‌گیرند. به خطوطی که بین ابروها ظاهر می‌شود، اصطلاحاً خطوط 11 یا خطوط گلابلار می‌گویند.

خطوط پیشانی. این خطوط حاکی از وضعیت روده/ روده بزرگ هستند و نمایانگر اضطراب و نگرانی‌های ضمیر ناخود‌آگاه فرد می‌باشند. همچنین وجود این خطوط نشان دهنده‌ی مصرف بیش از حد مایعات، شکر و چربی نیز می‌باشد.

  • وجود خط عمودی در سمت راست پیشانی می‌تواند حاکی از ضعف کبدی باشد که احتمالاً به دلیل مصرف بیش از حد مشروبات الکلی، غذاهای چرب و لبنی به وجود آمده است. البته ضعف کبد ممکن است حاکی از سابقه‌ی بیماری هپاتیت یا کار کردن کبد تحت فشار نیز باشد.
  • وجود خط عمودی در سمت چپ پیشانی ، حاکی از ضعف طحال است. هنگامی که انرژی طحال رو به تحلیل می‌رود، فرد مستعد ابتلا به عفونت‌های مکرر می‌شود.

ناحیه‌ی شقیقه. همانطور که سن ما بالا می‌رود، در نواحی شقیقه ما فرو رفتگی ایجاد می‌شود. ما می‌توانیم با تزریق ژل، ناحیه‌ی تو رفته‌ی شقیقه را برآمده کنیم. نتایج به‌کارگیری این روش بسیار سریع و موفقیت آمیز می‌باشد.

Untitlبed-2

چرا باید خط اخم و شیارهای پیشانی را درمان کنیم؟


 

در بسیاری از افراد، خط اخم، ظاهری عصبانی یا  غمگین را به فرد می‌دهد و از جذابیت چهره او می‌کاهد. دلایل جسمی، احساسی و اجتماعی برای درمان خط اخم و چین و چروک‌های پیشانی وجود دارد که عبارتند از:

  • اصلاح ظاهر
  • بالا بردن اعتماد به‌نفس

درمان خط اخم و چین و چروک‌های پیشانی در درمانگاه فتاح


در درمانگاه فتاح همکاران ما با استفاده از روش‌هایی مانند تزریق مواد ضد چین و چروک، تزریق ژل و دیگر روش‌های صیقل‌دهنده پوست از قبیل بازسازی سطحی، لایه‌برداری شیمیایی و پوست‌ خراشى‌، باعث کاهش خطوط و چین و چروک‌های بخش‌های مختلف پیشانی می‌شوند.

گزینه‌های درمان

در درمانگاه فتاح، گزینه‌های مختلف برای درمان خط و چین و چروک‌ها شامل مواردی مثل تزریق ژل در بافت نرم، تزریق تعدیل کننده‌ها (نورومدولاتورها)، لیزر آر.اِف فراکشنال (Fractional RF laser)، لایه‌برداری شیمیایی و میکرودِرم‌اَبریژن (Microdermabrasion) می‌شود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یک نورومدولاتور یا تعدیل کننده عصبی است (یا به عبارت دیگر تزریق سم بوتولینوم کاهنده‌ی چین و چروک است) که می‌توان از آن برای درمان خطوط اخم استفاده کرد. تزریق مقداری جزئی از نورومدولاتور به‌طور مستقیم در عضلات زیر ابروها باعث کاهش خطوط و صاف شدن تدریجی پوست رویی می‌شود. تقریباً بعد از تزریق بوتاکس اخم پیشانی هیچ زمانی برای استراحت و بهبودی بیمار نیاز نیست. البته بیماران باید مراقب باشند که بعد از درمان، به محل تزریق دست نزنند زیرا این کار می‌تواند موجب جابه‌‌جایی مواد به به نواحی دیگر شود.

تزریق ژل در بافت نرم

ژل‌های تزریقی به پر کردن چین‌های خط اخم کمک می‌کنند. ژل‌های هیالورونیک اسید به‌منظور اتصال به سلول‌های پوست و پرکردن نواحی فرو رفته و  برآمده کردن آن‌ها طراحی شده‌اند.

در این روش ابتدا  پزشک پوست صورت را با  ماده‌ی ضد باکتریایی تمیز کرده و سپس نقاط تزریق را در پوست نشانه گذاری می‌کند. یک عامل بی‌حس کننده موضعی، مانند یخ یا مواد بی‌حس کننده‌ی موضعی به محل تزریق مالیده می‌شود تا در زمان تزریق احساس ناراحتی را از بین برود. البته سوزن مورد استفاده برای تزریق ژل بسیار کوچک می‌باشد.

از آن جایی که ژل‌ها نتایج متفاوتی ایجاد می‌کنند و طول زمان تأثیر آن‌ها نیز متفاوت است، پیش از هر اقدامی، در مورد گزینه‌های درمان خطوط ابرو، با متخصصین ما مشورت کنید.

درمان‌های سایشی

درمان‌های سایشی لایه‌های مرده پوست را از بین می‌برند تا موجب تحریک رشد سلول‌های تازه، سلامت پوست و ایجاد لایه‌های جدید در زیر پوست ‌ شوند.

لیزر آر اف (RF) فرکشنال

لیزر RF فرکشنال تحولی در فناوری است که  اکتشافی جدید و مهم در کاهش چین‌های پیشانی، جوش‌های صورت و خطوط اخم به حساب می‌آید و خطرات احتمالی عمل‌های جراحی را هم به دنبال ندارد؛ لایه‌برداری لیزری از هر درمان نوری دیگری مؤثرتر است و درد و خطر کمتری نسبت به درمان‌های سایشی از قبیل "لیزر درمانی فراکسل" دارد. نحوه‌ی عملکرد لیزر فرکشنال به این شکل است که با حرکت و تابش نور داغ لیزر در چند ستون نازک در عمق  میان پوستی خطوط پیشانی و اخم، باعث تحریک تولید طبیعی کلاژن در آن ناحیه شده و نهایتاً به مرور زمان،  به پوست اجازه‌ی نوسازی می‌دهد.

لایه‌برداری شیمیایی پوست

نحوه‌ی انجام لایه‌برداری شیمیایی پوست به این شکل است که با مالیدن نوعی محلول شیمیایی بی‌خطر به سطح پوست، سلول‌های مرده‌ی پوست، خشک و ورقه ورقه می‌شوند. پس از آن پوستی نو و بازسازی شده به‌وجود می‌آید که در نهایت باعث جوان‌تر و صاف‌تر شدن پوست بیمار می‌گردد.

میکرودِرم اَبریژن

درمان طبی میکرودِرم‌اَبریژن پوست را می‌تراشد، آن را درخشان‌تر و جوان‌تر می‌کند، تا اینکه خطوط ریز اخم هم به طورکامل ناپدید و محو شوند. میکرودِرم‌اَبریژن صورت، محلول شیمیایی مجاز و بی‌خطری است که برای همه‌ی انواع پوست مناسب است. درمانی ملایم و احیاگر و شبیه ماساژ صورت است، بین 10 تا 30 دقیقه طول می‌کشد و نیازی به استراحت و زمان بهبودی ندارد.

پیشگیری از ایجاد خط اخم و پیشانی


استفاده از عینک‌های آفتابی. عینک‌های آفتابی با  پیشگیری از درهم کشیده شدن صورت به دلیل نور زیاد آفتاب از ایجاد خط اخم جلوگیری می‌کنند.

تأمین روزانه رطوبت پوست. نوشیدن آب فراوان (حدود 8 تا لیوان در روز) رطوبت لازم برای پوست را فراهم می‌کند تا صافی و حالت کشسانی پوست حفظ شود.

استفاده از کرم‌های ضد چین و چروک. روزی یکبار پس از تمیز کردن پوست و پیش از انجام آرایش، کرم‌های ضد چین و چروک را به خطوط اخم بمالید. کرم‌هایی را خریداری کنید که عناصری مانند کُلاژن، اِلاستین-بوستینگ رِتینول، استر ویتامین ث، اسید هیالورونیک (عنصر مرطوب کننده طبیعی پوست) ، آلفا لینولنیک اسید (عنصر آنتی اکسیدان) و اِس‌پی‌اِف (عامل حافظتی در برابر آفتاب) را در خود داشته باشد.

استفاده از رژیم غذایی مناسب. استفاده از پروتئین بیشتر، کربوهیدرات‌های کم قند، میوه و چربی‌های سالم مانند اُمگا3 در رژیم غذایی به منعطف ماندن و نرمی پوست کمک خواهند کرد.

داشتن استراحت کافی. داشتن خوابی کامل در طول شب به کم شدن فشارهای روحی که دلیل اصلی ایجاد چین و چروک‌ها هستند، کمک می‌کند. خواب کافی به بدن شما کمک می‌کند تا کورتيزول در سطح طبیعی باقی بماند. محرومیت از خواب منجر به تولید کورتيزول اضافی خواهد شد که موجب پیری زودرس پوست می‌گردد.

استفاده از نوار سلفون. تکه‌ی کوچکی از نوار سلفون را در خانه روی پیشانی‌تان بکشید تا به شما یادآوری کند که اخم نکنید.

سیگار را ترک کنید. مصرف دخانیات موجب نابودی کلاژنی می‌شود که به پوست خاصیت کشسانی می‌دهد.