انواع روش های کوچک کردن سینه با جراحی

untitled

برای کوچک کردن سینه، چربی، پوست و بافت‌های اضافه برداشته می‌شوند تا سینه‌ها کوچک‌تر و خوش‌فرم تر شوند. معمولاً این روش به بالا کشیدن نوک و هاله دور آن به محلی بالاتر ختم می‌شود و ممکن است که به از بین رفتن درد کمر، شانه، گردن و سر نیز کمک کند.

اگر به فکر کوچک کردن سینه هستید احتمالاً سؤالات زیادی دارید. ما از متخصصان خود در کلینیک خواسته‌ایم تا پاسخ سؤالاتی را که معمولاً پرسیده می‌شوند را به شما ارائه دهند. شما درخواهید یافت که تکنیک‌هایی مانند لیپوساکشن، اکسیزیون (استخراج بافت) و یا ترکیب این دو روش باهم نه تنها به بهبود ظاهر شما کمک می‌کند، بلکه به بهتر شدن احساستان نیز کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، یک جلسه مشاوره با  شماره‌های ما تماس حاصل فرمایید

عمل جراحی کوچک کردن سینه چیست؟

عمل جراحی کوچک کردن پستان یک روش تهاجمی است که در هنگام لیفت (بالا کشیدن) سینه، چربی، پوست و بافت‌های اضافه نیز برداشته می‌شود. در نتیجه این عمل بالاتنه جوان‌تر، جذاب‌تر و خوش‌فرم تر به نظر می‌رسد.

پزشک جراح قبل از لیفت نوک سینه و هاله به محلی بالاتر، از طریق برش‌های ایجاد شده، بافت‌ها و چربی اضافه را برمی‌دارد. ممکن است که اندازه هاله کوچک‌تر شود، همچنین می‌توان از لیپوساکشن برای اصلاح کانتور استفاده نمود.

کوچک کردن سینه در کلینیک ما

معمولاً عمل جراحی کوچک کردن سینه بین 2 تا 3 ساعت زمان می‌برد. برای انجام عمل تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت. پزشک جراح برای جدا کردن پوست، بافت و چربی‌های اضافی احتمالاً سه برش مختلف بر روی سینه ایجاد می‌کند. پس از آن پوستی که بالای نوک سینه قرارگرفته برای فرم‌دهی مجدد سینه استفاده می‌گردد. از روش لیپوساکشن ممکن است برای کانتور کردن و شکل‌دهی مجدد استفاده شود.

معمولاً نوک و هاله سینه به بافت‌های زیرین متصل باقی می‌مانند. این بدین منظور است که بعد از انجام جراحی حس سینه و توانایی شیردهی حفظ گردد.

مشاوره

بسیار مهم است که بیمار پیشینه پزشکی خود را به همراه لیستی از جراحی‌های قبلی که انجام داده است را به پزشک ارائه دهد. همچنین بیمار باید لیستی از داروهایی را که در حال مصرف آن‌هاست و حساسیت‌هایی که دارد را به همراه خود آورد. باید هرگونه سابقه بیماری‌های خانوادگی را مطرح نماید. همچنین لازم است بیمار شرح کاملی از علائمی نظیر کمردرد، گردن درد، فرورفتگی شانه، بی‌حسی بازو، راش (ضایعات پوستی) و عفونت پوستی و محدودیت‌های ورزشی را به پزشک ارائه دهد. برای پزشک بسیار مهم است که بداند آیا درمان‌های بدون جراحی از جمله سینه‌بند‌های مخصوص، کاهش وزن، مسکن‌ها، پودرها و ورزش‌درمانی را امتحان کرده‌اید یا خیر.

آیا کوچک کردن سینه برای من مناسب است؟

اگر یک یا چند مورد از موارد زیر در شما وجود دارد، شما کاندیدای خوبی برای کوچک کردن سینه هستید.

• اگر سینه شما نسبت به ساختمان بدنتان بیش ‌از حد بزرگ است.
  • اگر سینه شما سنگین و پاندولی (آویزان) است و نوک سینه و هاله سینه به سمت پایین اشاره دارد.
  • اگر یکی از سینه‌های شما بسیار بزرگ‌تر از دیگری است.
  • اگر درد کمر، گردن و سر را تجربه می‌کنید که ناشی از وزن سینه‌هاست.
  • اگر در زیر سینه خود التهاب و تحریک پوستی دارید.
  • اگر به دلیل وزن و اندازه سینه در انجام فعالیت‌های بدنی دارای محدودیت هستید.
  • اگر به خاطر بزرگ بودن سینه اعتماد به ‌نفس ندارید.

کوچک کردن سینه را با هر سن و سالی می‌توان انجام داد. اما جراح پلاستیک معمولاً توصیه می‌کند تا زمان توقف رشد یعنی تا پس از بلوغ از انجام عمل دست نگه‌دارید. برای انجام عمل باید از وضعیت سلامت کلی خوبی برخوردار باشید.

چگونه باید برای انجام عمل کوچک کردن سینه آماده شویم؟

اگر دارای سابقه فامیلی ابتلاء به سرطان سینه هستید، پزشک قبل و بعد از عمل انجام ماموگرام یا همان ماموگرافی را برای شما تجویز می‌کند. این کار به شناسایی هر گونه تغییر در بافت سینه کمک می‌کند. عمل جراحی کوچک کردن سینه احتمال ابتلاء به سرطان را در شما افزایش نمی‌دهد. اگر سیگاری هستید طوری برنامه‌ریزی کنید که مدت‌ها قبل از تاریخ عمل سیگار را ترک کرده باشید. همچنین به شما توصیه می‌شود که مصرف آسپرین و بعضی از دارو‌های ضدالتهاب را که ممکن است موجب افزایش خونریزی شوند را قطع کنید. ممکن است که پزشکتان به شما توصیه کند که ورزش کنید و یا رژیم غذایی خود را قبل از عمل تغییر دهید. ما به همه بیماران خود پیشنهاد می‌کنیم که قبل از عمل به بهترین شکل ممکن در آینده برای مثال اگر آن‌ها اضافه‌وزن دارند، وزن خود را کم کنند. سیگار را ترک و ورزش کنند. هر چه پیش از عمل به این موارد بیشتر عمل کنید نتایج و ترمیم آن نیز بهتر خواهد بود.

تکنیک کوچک کردن سینه

تکنیک لیپوساکشن

در مواردی که ژنیکوماستی عامل اصلی در به وجود آمدن بافت‌های چربی اضافه باشد، احتمالاً تنها از تکنیک لیپوساکشن استفاده می‌گردد. بری این کار لازم است که کانولا که یک لوله توخالی و باریک است را از طریق چندین برش کوچک در زیر پوست کار گذاشت. کانولا به ‌صورت کنترل‌شده به‌ طرف جلو و عقب حرکت داده می‌شود تا چربی‌های اضافه را شل کند و سپس این چربی‌ها با دستگاه مکش از بدن خارج می‌شود.

images

تکنیک‌های لیپوساکشن مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. قبل از انجام عمل مناسب‌ترین تکنیک برای شما تعیین می‌گردد.

تکنیک اکسیزیون (استخراج بافت)

انجام تکنیک اکسیزیون زمانی توصیه می‌شود که برای اصلاح ژنیکوماستی (بزرگ و شل‌شدگی سینه در آقایان) باید بافت‌های غده‌ای سینه و پوست اضافی برداشته شود. بعلاوه اکسیزیون در مواقع کوچک کردن هاله، و تغییر نوک سینه به موقعیت طبیعی مردانه لازم خواهد بود. الگوهای برش بر اساس شرایط ویژه و ترجیح جراحی متغیر هستند.
r2

ترکیب تکنیک لیپوساکشن و اکسیزیون

گاهی ژنیکوماستی با ترکیب و انجام دو تکنیک لیپوساکشن و اکسیزیون درمان می‌شود.

r3

احتمال وقوع چه چیزهایی را باید در دوره بهبود داشته باشیم؟

دوره بهبودی کوچک کردن سینه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما پس از عمل در چند روز اول باید انتظار وجود درد را داشت اکثر بیماران احساس می‌کنند که انگار سوتین خیلی سفت و محکمی پوشیده‌اند. خوشبختانه در هنگام کوچک کردن سینه نیاز به جراحی عضلات و استخوان نیست بنابراین من فکر می‌کنم که درد کمتر و دوره بهبود سریع‌تر خواهد بود.

حتماً قبل از عمل مطمئن شوید که یک دوست یا خویشاوند در روز عمل و در صورت امکان یک یا دو روز پس از آن در کنارتان باشد تا از شما مراقبت کند. همراه شما می‌تواند در هنگام مصرف داروها، عوض کردن فتیله زخم، پوشیدن لباس، دوش گرفتن و پیاده‌روی مختصر برای سرحال ماندن به شما کمک کند.

برای کاهش تورم و تغییر رنگ سینه احتمالاً تا چند هفته پس از عمل باید از سینه‌بند‌های حمایت کننده استفاده نمایید و برای جلوگیری از وارد شدن فشار به سینه بایستی بر روی کمر بخوابید. همچنین ممکن است متوجه شوید که حس نوک سینه و هاله کمتر شده است اما این مسئله موقتی است. اما ممکن است حس سینه تا هفته‌ها، ماه‌ها و در بعضی مواقع حتی تا سال‌ها به‌طور کامل برنگردد.

اکثر پزشکان یک تا دو هفته استراحت بدون انجام فعالیت‌های دشوار (برداشتن اجسام دارای وزن بیش از 5 کیلوگرم) به مدت 4 تا 6 هفته بعد از عمل را تجویز می‌کنند. همچنین شما باید از انجام هرگونه فعالیت جنسی حداقل به مدت یک هفته خودداری نمایید پزشک به شما توصیه می‌کند که مدت‌زمان بیشتری صبر کنید. تا 6 هفته پس از جراحی باید به‌آرامی به سینه دست زد. در این دوره داشتن ناراحتی و درد خفیف و متناوب کاملاً طبیعی است اما هر گونه درد شدید و ادامه‌دار را با پزشک در میان بگذارید.

از جراحی کوچک کردن سینه چه انتظاری می‌توانم داشته باشم؟

نتایج کوچک کردن سینه تا اندازه‌ای به دو موقعیت افزایش و کاهش وزن و بارداری بستگی دارد. اگر چه هیچ‌ یک از این دو موقعیت تأثیرات عمل کوچک کردن سینه را از بین نمی‌برد اما بر ظاهر سینه تأثیر می‌گذارند و نتایج عمل را تغییر می‌دهند.

پس از انجام عمل انتظار داشته باشید که محل برش‌ها کمی سرخ و یا صورتی شوند اما این برش‌ها به ‌مرور زمان ترمیم و جای آن‌ها کم‌رنگ می‌شود اما به‌طور کامل اثر آن‌ها بر روی پوست از بین نمی‌رود.

خانم‌هایی که عمل کوچک کردن سینه را انجام داده‌اند و از ظاهر سینه‌های خود به دلیل استهلاک و فرسودگی ایجاد شده براثر نیروی جاذبه و یا بالا رفتن سن ناراضی هستند می‌توانند عمل لیفت سینه را نیز انجام دهند.