لاغری شکم و پهلو (روش‌های سنتی و مدرن)

17

چربی اضافه در شکم که به عنوان یک فرایند طبیعی ناشی از افزایش سن می‌باشد را نباید نادیده گرفت. چربی شکم و پهلوها در دوران میانسالی در مقایسه با چربی در دیگر نقاط بدن خطر ایجاد بیماری‌های مزمن را بیشتر می‌کند. همه‌ی افرادی که از چربی انباشته شده در پهلو و شکم خود رنج می‌برند، به دنبال راهی برای رهایی از این چربی‌های مزاحم هستند.

هر شخص دارای ساختار بدنی مخصوصی است که به یک روش خاص از بین بردن چربی واکنش نشان می‌دهد. در کلینیک  هدف ما همواره تضمین این است که بیماران روش مناسب و صحیح از بین بردن چربی را دریافت نمایند. ما یک بسته‌ی جامع شامل روش‌های لیپوساکشن سنتی و مدرن، جراحی شکم، لیزر لیپولیز و دیگر روش‌های مناسب را ارائه می‌کنیم . بهترین روش را به بیماران خود توصیه می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی روش‌های درمانی و رزرو نوبت با شماره‌های ما تماس حاصل فرمایید.

روش‌های غیر جراحی در کلینیک ما


رادیوفرکانسی

18

درمان‌های رادیوفرکانسی روش‌هایی هستند که شامل استفاده از دستگاه انرژی رادیوفرکانسی برای گرم کردن و سفت کردن بافت برای افزایش جریان خون و تجزیه‌ی سلولیت و چربی می‌باشند. انرژی رادیوفرکانسی پوست را بدون آسیب به آن گرم می‌کند تا سلول‌های چربی را تجزیه کرده و موجب تحریک تولید کلاژن شود که این امر موجب بهبود تون و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود.

طب سوزنی برای کاهش وزن

19

طب سوزنی یک درمان کمکی برای درمان چاقی شکم و پهلوها است. این روش یک علاج عام یا درمان عجیب برای کنترل وزن نمی‌باشد، بلکه در صورتی که بیمار تمایل به تغییر شیوه‌ی زندگی خود داشته باشد، طب سوزنی در تسهیل کاهش و حفظ وزن موثر است. مکانیزم دقیقی که طب سوزنی بر اساس آن عمل می‌کند ناشناخته است اما می‌دانیم که سوزن‌هایی که در نقاط مشخصی از بدن و گوش قرار داده می‌شود موجب آزادسازی اندورفین شده که تاثیر آرامش‌بخشی داشته و مقابله با استرس، خستگی و اضطراب را که می‌توانند موجب پرخوری و افراط در مصرف غذاهای چرب شوند، آسان‌تر می‌کند.

مزوتراپی

21

مزوتراپی روش لیپولیز تزریقی است که برای درمان چاقی شکم و آب کردن چربی‌هایی که در مقابل ورزش و رژیم لاغری سریع مقاومت می‌کنند، استفاده می‌شود. مزوتراپی همچنین به عنوان درمان سلولیت معرفی شده است.

این روش بهترین روش لاغری موضعی بوذه و شامل استفاده از محلولی است که به نواحی دارای چربی و سلولیت تزریق می‌شود و برای از بین بردن بازوهای آویزان، چربی شکم و غبغب به سلول‌های چربی تزریق می‌شود تا آن‌ها را در هم بشکند و در نتیجه بدن چربی را خارج کند.

کرایولیپولیز

22

روش کرایولیپولیز یا CoolSculpting تبدیل به یک درمان محبوب جهت کاهش غیر تهاجمی چربی شده است. تکنولوژی این روش برخواسته از یک مطالعه درباره‌ی تاثیرات دمای انجماد بر بدن می‌باشد. سرما موجب تورم، سفتی و التهاب می‌شود. زمانی که این تورم به طرف داخل حرکت می‌کند، در واکنش به مرگ سلول‌های چربی در بافت یک گودی ایجاد می‌شود.

روش‌های جراحی در کلینیک ما


لیپوساکشن

23

لیپوساکشن نوعی جراحی زیبایی است. این عمل چربی اضافه و ناخواسته را از بین برده و موجب بهبود ظاهر بدن و اصلاح شکل‌های نامنظم بدن می‌گردد. گاهی اوقات به این روش پیکرتراشی گفته می‌شود. لیپوساکشن می‌تواند برای خوش‌تراش کردن زیر چانه، گردن، گونه‌ها، بازوها، سینه‌ها، شکم، باسن، ران، زانوها، ساق پا و مچ پا مناسب باشد.

در روش لیپوساکشن شما تحت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی قرار می‌گیرید. یک لوله‌ی مکنده با نوک تیز از طریق یک برش کوچک در داخل پاکت‌های چربی قرار داده شده و به طرف نواحی که چربی باید برداشته شود هدایت می‌شود. چربی از طریق لوله‌ی مکش به بیرون رانده می‌شود. یک پمپ خلأ یا یک سرنگ بزرگ عمل مکش را انجام می‌دهد. جراح ما ممکن است برای ایجاد اصلاحات بهتر از زوایای مختلف به درمان ناحیه‌ی مورد نظر بپردازد. بعد از اینکه چربی برداشته شد، ممکن است لوله‌های زهکش کوچک در نواحی خالی شده از چربی قرار داده شوند تا خون و مایعی که در روزهای اول پس از جراحی جمع می‌شود را خارج کنند.

بعد از عمل جراحی برای حفظ فشار بر روی ناحیه‌ی مورد نظر و توقف خونریزی و نیز برای ایجاد شکل مناسب، از بانداژها و جامه‌های فشرده‌سازی برای عمل زیبایی شکم استفاده می‌شود. بانداژها به مدت حداقل دو هفته بر روی ناحیه‌ی مورد نظر قرار داده می‌شوند. جامه‌های فشرده‌سازی نیز برای چند هفته باید استفاده شوند. احتمال وجود تورم، کبودی، بی‌حسی و درد وجود دارد اما از طریق دارو قابل کنترل هستند. بخیه‌ها بعد از 5 تا 10 روز برداشته می‌شوند. ممکن است برای جلوگیری از عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز شود.

لیپولیز

24

لیزر لیپولیز که عموماً تحت عنوان لیپولیزر شناخته می‌شود یک روش لیپوساکشن غیر تهاجمی برای برداشتن پاکت‌های مقاوم چربی در نواحی باسن، پهلو و زیر چانه است. در این روش از یک لیزر برای آب کردن موثر چربی ناخواسته در صورت یا بدن استفاده می‌شود و سپس یا به بدن اجازه داده می‌شود که چربی آب شده را بسوزاند و یا از آسپیراسیون که نوعی مکش است و به متخصص اجازه می‌دهد تا مقادیر بیشتری از چربی را از بین ببرد، استفاده می‌شود.

در این روش از بی‌حسی موضعی در ناحیه‌ی تحت درمان استفاده می‌شود، سپس یک برش کوچک در پوست ایجاد می‌گردد. یک کانول بسیار باریک (لوله‌ی فلزی توخالی 1 میلی‌متری) در پوست قرار داده شده و یک پروب لیزری از طریق آن به داخل بافت چربی هدایت می‌شود تا سلول‌های چربی را از طریق نور پالسی لیزر آب کند. سپس این سلول‌های آب شده بطور طبیعی توسط بدن دفع می‌شوند. همچنین متخصصین بطور فزاینده‌ای از روش مکش چربی بعد از انجام روش لیزر لیپولیز استفاده می‌کنند تا موجب تسریع و بهبود نتایج شوند. این روش بین یک تا دو ساعت بطول می‌انجامد.

ممکن است بعد از درمان نیاز به استراحت به مدت یک ساعت یا بیشتر باشد، اما معمولاً از روز بعد می‌توان فعالیت‌های معمول را از سر گرفت. بهتر است برای یک تا دو هفته بعد از این روش از انجام فعالیت‌های سنگین جسمی پرهیز کرد.

ممکن است بلافاصله بعد از درمان متوجه مقداری کاهش وزن و سفت شدن پوست شوید، اما نتایج نهایی به تدریج بعد از چند هفته و با ادامه‌ی فرایند توسط بدن و از بین رفتن طبیعی چربی آب شده قابل مشاهده هستند.

جراحی زیبایی شکم

25

ابدومینوپلاستی که به آن جراحی زیبایی شکم یا تامی‌تاک گفته می‌شود، با از بین بردن چربی و پوست اضافه و سفت کردن عضلات در دیواره‌ی شکم موجب تخت شدن شکم می‌گردد.

بسته به نتایج مورد نظر ممکن است این جراحی از یک تا پنج ساعت بطول بیانجامد. همچنین شرایط شما در اینکه جراحی بصورت سرپایی یا از طریق بیهوشی عمومی انجام بشود، تعیین کننده است.

  • ابدومینوپلاستی کامل: این روش برای بیمارانی مناسب است که به بیشترین اصلاح نیاز دارند. برش در قسمت پایینی شکم ایجاد می‌شود و معمولاً از استخوان لگن تا استخوان دیگر لگن امتداد دارد. سپس جراح با استفاده از دست به شکل دادن پوست و عضله تا حد مورد نیاز می‌پردازد.
  • مینی‌ابدومینوپلاستی: این روش با برش‌های کوچکی انجام شده و بر روی بیمارانی انجام می‌شود که ذخایر چربی آنها در زیر ناف قرار دارد. در حین این عمل به احتمال زیاد تغییری در محل ناف شما ایجاد نمی‌شود. پوست در بین خط برش و ناف جدا می‌شود.
  • ابدومینوپلاستی محیطی: این جراحی بر روی ناحیه‌ی پشت انجام می‌شود. زمانی که مقدار زیادی چربی اضافه هم در پشت و هم در شکم وجود داشته باشد، می‌توان لیپوساکشن کمر یا ابدومینوپلاستی محیطی را انجام داد. روش دوم امکان برداشتن پوست و چربی را بطور همزمان از نواحی ران و پشت فراهم می‌کند که موجب بهبود شکل بدن بصورت سه‌بعدی می‌شود.