تزریق ژل به صورت و بدن: هزینه، مزایا و عوارض

482d01a19e9881f8b4a97d9d133ce5aee1187e28

ژل‌های پوستی (که ژل‌های بافت نرم نیز نامیده می‌شوند) یک درمان تزریقی غیر جراحی برای بازیابی حجم صورت، جوان‌سازی صورت، افزایش حجم لب‌ها، رفع و کاهش خطوط ریز، چین‌وچروک‌ها، چین‌ها و افزایش سایز سینه و بهبود فرم آن هستند.

پزشکان باتجربه ما در دستیابی به نتایج طبیعی، با استفاده از باکیفیت‌ترین و بی‌خطرترین ژل‌های پوستی به بهترین شکل عمل می‌کنند. تمامی ژل‌های ما حاوی لیدوکائین (بی‌حس‌کننده) بوده، و درنتیجه از راحت‌ترین درمان‌های ژل موجود به شمار می‌روند.

بهبودهای حاصل از تزریق ژل از چه نوعی هستند؟


ژل‌های پوستی به شیوه‌های زیر در درمان بسیاری از عوارض به کار می‌روند:‌

معکوس کردن اثرات پیری

1. از دست رفتن حجم صورت: با افزایش سن، حجم و پری جوانی صورت از دست می‌رود، که در برخی نواحی مانند لب‌ها، گونه‌ها و پلک‌ها مشهودتر است. با مزایای تزریق ژل از طریق بازیابی حجم، میتوان که به‌طور مستقیم ظاهر لاغر را با پر کردن نواحی گود یا فرورفته بهبود بخشید.

2. افتادگی بافت: با آغاز روندی پیری پوست، پوست تحلیل رفته و بر ظاهر پوست زیر چشم، اطراف لب‌ها، چانه، فک، و ناحیه بین بینی و دهان تأثیر می‌گذارد.

3. عمیق شدن چین‌ها و چین‌وچروک‌های صورت: با افزایش سن، چین‌وچروک‌های صورت آشکارتر می‌شوند. ژل‌ها قادر به رفع چین‌وچروک‌های متوسط تا شدید، و چین‌های زیر هستند:

  • چین‌های نازولابیا (خطوط خنده): خطوط امتدادیافته از بینی تا گوشه‌های دهان.
  • خطوط ماریونت: خطوط امتدادیافته از لب‌ها تا کناره‌های چانه
  • خطوط رژ لب: خطوط ایجادشده بر روی لب بالایی در هنگام جمع‌کردن لب‌ها ازجمله هنگام استفاده از رژ لب، سیگار کشیدن، و غیره
  • گوشه‌های دهان: خطوط افتاده نشأت‌گرفته از گوشه‌های لب، که ظاهری چون شکلک را در صورت ایجاد می‌کنند.

4. خطوط ریز: خطوط ریز صورت باگذشت زمان مشکل‌آفرین می‌شوند - به‌ویژه، خطوط ریز زیر چشم، و اطراف لب‌ها.

5. جوان‌سازی دست: حتی اگر شما قادر به حفظ ظاهری جوان باشید، دست‌های پژمرده اغلب نشانه‌ای بارز از پیری هستند. ژل‌های پوستی نه‌تنها برای صورت به کار می‌روند، بلکه برای جوان‌سازی دست از طریق ایجاد ظاهری صاف‌تر و لطیف‌تر و به حداقل رساندن چین‌وچروک‌ها و پنهان کردن استخوان‌ها و رگ‌های برجسته نیز مؤثر هستند.

بهبود ظاهر فرد

ژل‌های پوستی همچنین می‌توانند برای رفع گروهی از مشکلات نامرتبط با پیری نیز مورداستفاده قرار گیرند. ژل‌های پوستی می‌توانند بهبودهای زیر را در ظاهر شما ایجاد کنند:

  1. برجسته کردن لب: از ژل‌ها می‌توان به‌منظور درشت کردن لب‌های نازک و تبدیل آن‌ها به لب‌هایی حجیم‌تر و جذاب‌تر استفاده کرد.
  2. برجسته کردن گونه‌ها: ظاهر گونه‌های لاغر و تورفته از طریق تزریق ژل قابل‌بهبود است.
  3. بهبود فرم بینی: از طریق تزریق استراتژیک ژل‌ها در محل مناسب، بهبود قابل‌توجهی در ظاهربینی کج و یا نامتناسب بدون عمل جراحی حاصل می‌شود.
  4. باریک کردن ظاهرخط فک: خط فک پهن ظاهر ظریف و زنانه فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تزریق استراتژیک ژل‌های پوستی به عضله ماستر می‌تواند موجب شود که صورت باریک‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.

افزایش سایز سینه

ژل‌های سینه ترکیباتی هستند که به‌منظور افزایش سایز سینه ‌به‌ سینه‌ها تزریق می‌شوند. با استفاده از ژل‌ها دیگر نیازی به انجام عمل جراحی برای افزایش سایز بالاتنه نمی‌باشد، زیرا ژل‌ها این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند. این روش به دلیل ماهیت غیرتهاجمی خود فاقد دوره ازکارافتادگی و یا دوره ازکارافتادگی کوتاهی بوده و فرد می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را تقریباً بلافاصله پس از تزریق ژل از سر بگیرد.

تزریق ژل به سینه‌ها برای چه افرادی مناسب است؟

در زیر به افرادی که کاندید خوبی برای این روش هستند، اشاره‌شده است:‌

  •  زنانی که به‌طور طبیعی دارای سینه‌های کوچک هستند.
  •  زنانی که تنها خواستار افزایش یک سایز در سینه‌های خود هستند.
  •  پس از بارداری

مزایای ژل‌های پوستی


  •  نتایج فوری و طولانی‌مدت
  •  غیر جراحی
  •  عدم دوره ازکارافتادگی و بهبودی
  •  تأثیر مشهود در بهبود ظاهر
  •  امکان انجام درمان طی یک جلسه (درمجموع 20 دقیقه)
  •  عدم نیاز به بیهوشی
  •  نتایج طبیعی بدون تأثیر بر توانایی ایجاد حالات چهره
  •  قابلیت بازگرداندن و یا اصلاح نتایج
  •  ترکیب نرم که می‌تواند با ویژگی‌های منحصربه‌فرد صورت شما تطبیق داده شود
  •  سابقه ایمنی تأییدشده توسط سازمان بهداشت و درمان کانادا و FDA
  •  اصلاح نشانه‌های پیری از طریق بالا کشیدن و پر کردن پوست، و رفع چین‌وچروک‌ها
  •  فرم دادن به خط فک از طریق اصلاح آرواره‌ها و افتادگی‌ها

فرآیند تزریق ژل


ژل پوستی که متناسب باپوست شما انتخاب می‌شود، با استفاده از یک سوزن بسیار نازک به داخل پوست شما تزریق می‌شود. بسته به میزان بهبود موردنظر شما، ژل در امتداد چین‌وچروک‌ها و چین‌های عمیق صورت، و یا به نواحی توخالی صورت که به دلیل پیری حجم خود را ازدست‌داده‌اند، تزریق می‌شود. فرآیند تزریق ژل باید در حدود 15 دقیقه طول بکشد.

بهبودی پس از تزریق ژل پوستی

پس از دریافت تزریق‌های پوستی، شما ممکن است اندکی قرمزی خفیف، تورم، حساسیت به لمس، کبودی، یا خارش را تجربه کنید. این عوارض باید در کمتر از 7 روز (و یا در مورد لب 14 روز) برطرف شوند. قرمزی را می‌توان با استفاده از کرم پودر یا کانسیلر پنهان کرد. به‌طورکلی، اغلب بیماران دوره ازکارافتادگی اندکی را تجربه می‌کنند و یا درمان آن‌ها فاقد دوره ازکارافتادگی می‌باشد. بدین معنی که شما می‌توانید به کار خود بازگشته و فعالیت‌های معمول روزمره خود را ادامه دهید.

نتایج پس از چه مدت‌زمانی قابل‌مشاهده هستند؟

پس از دریافت تزریق ژل پوستی، شما می‌توانید بلافاصله بخشی از نتایج را مشاهده کنید، اما برای مشاهده نتایج کامل حدود 48 ساعت زمان نیاز است. نتایج به‌طورمعمول بیش از شش ماه دوام خواهند داشت. پس از گذشت این دوره زمانی، شما برای حفظ ظاهر جوان نیاز به دریافت مجدد ژل نیاز دارید. در هرزمانی که دریافت ژل را متوقف نمایید، ظاهر شما به حالت اصلی خود بازخواهد گشت.

نتایج تزریق ژل چه مدت دوام خواهد داشت؟

ژل‌های پوستی به‌آرامی و به‌تدریج محو خواهند شد،‌ به‌طوری‌که برای اکثریت قریب به‌اتفاق بیماران، نتایج باید بین 6 و 9 ماه به طول انجامد.
پس از حدود 6 تا 12 ماه، اثرات ژل پوستی به‌تدریج ضعیف شده، تا زمانی که پوست شما به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد.
میزان خاص دوام ژل‌های پوستی به پوست بیمار، ناحیه درمان و نوع محصول استفاده‌شده بستگی دارد.

سؤالات رایج


 

هزینه تزریق ژل چه میزان است؟

در درجه اول هزینه تزریق ژل پوستی به میزان ژل تزریق‌شده، و متعاقب آن به میزان محصول موردنیاز برای رسیدن به یک نتیجه قابل‌توجه بستگی دارد.

آیا تزریق ژل پوستی دردناک است؟

بسیاری از بیماران تنها ناراحتی خفیفی را تجربه می‌کنند. ازآنجایی‌که سوزن‌های مورداستفاده برای تزریق ژل‌های پوستی بسیار نازک هستند، میزان درد تجربه‌شده توسط بیماران به حداقل رسیده و این روش نیازی به بیهوشی ندارد.
بسیاری از ژل‌های موجود امروز، حاوی لیدوکائین، یک بی‌حسی موضعی، برای به حداقل رساندن ناراحتی شما می‌باشد.
کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی برای به حداقل رساندن بیشتر ناراحتی هنگام تزریق به نواحی حساس استفاده می‌شود.

آیا ژل‌های پوستی قابل‌برگشت هستند؟

خوشبختانه، امکان بازگرداندن کامل نتایج حاصل از تزریق ژل در صورت راضی نبودن شما وجود دارد. یک محلول به نام هیالورونیداز به‌سادگی به محل درمان تزریق می‌شود و در ظرف 24 ساعت ژل را به‌طور مؤثر حل می‌کند.

در چه سنی باید تزریق ژل را شروع کنم؟

سن شروع تزریق ژل به‌طورکامل به نوع مشکل شما بستگی دارد. درحالی‌که چین‌وچروک‌ها و چین‌های شدید به‌طورمعمول در میان‌سالی آشکار می‌شوند، اما خطوط ریز بسیار زودتر ظاهر می‌شوند. علاوه بر این، ژل‌های پوستی در رفع برخی از مشکلات که همواره به روند پیری مرتبط نیستند، بسیار مؤثر عمل می‌کنند، مانند ظاهر تحلیل رفته، لب‌های نازک، استخوان فک پهن و یا بینی کج. بااین‌حال، به‌طورکلی، استفاده از ژل‌های پوستی در افراد زیر 18 سال سن توصیه نمی‌شود.

آیا تزریق ژل روشی ایمن است؟

ژل‌های پوستی توسط FDA تائید شده، و سابقه ایمنی آن‌ها بسیار بالا می‌باشد. ژل‌های مورداستفاده مواد مصنوعی هستند که از طریق یک فرایند بیوتکنولوژی تولید می‌شوند، این مواد حاوی فرآورده‌های حیوانی نبوده و درنتیجه خطرات ناشی از آن‌ها به‌عنوان یک آلرژی‌زا و یا منتقل‌کننده پاتوژنهای حیوان-محور کاهش می‌یابد.