استفاده از بادی جت برای لاغری و پیکر تراشی، خطرات و عوارض

استفاده از بادی جت برای لاغری و پیکر تراشی، خطرات و عوارض

لیپوساکشن با فشار آب یا بادی‌جت روش لیپوساکشن سنتی را به سطح بالاتری ارتقاء داده و به جراحان اجازه می‌دهد تا مزایایی چون دقت، دوره‌ی بهبودی سریع و حداقل میزان کبودی و تورم را با هم ترکیب نمایند. بادی جت لاغری روشی بسیار ملایم‌تر از لیپوساکشن سنتی است که راحتی بیشتری برای بیماران فراهم می‌کند. دیگر مزایای این روش شامل کاهش درد، افزایش ایمنی، میزان دقت بیشتر و نتایج بهتر می‌باشد.

آیا از تلاش برای از بین بردن چربی خود خسته شده‌اید؟

در کلینیک ما شما می‌توانید به سرعت بدن خود را با استفاده از جریان طبیعی آب و از طریق روش بادی جت یا لیپوساکشن با کمک فشار آب متحول کنید. زمانی که روش لیپوساکشن را انتخاب می‌کنید، در نظر گرفتن این نکته مهم است که به دنبال یک جراح پلاستیک تایید شده با آموزش‌های تخصصی و تجربه‌ی بالا باشید. همکاران ما شما را با فرایند جراحی آشنا می‌کنند، نمونه‌های قبل و بعد از جراحی را نشان می‌دهند و درباره‌ی هزینه‌های روش لیپوساکشن و عوارض عمل بادی جت توضیحاتی خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش و گرفتن وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.

روش بادی‌جت چگونه عمل می‌کند؟


در این روش از برش‌های 2/1 سانتی‌متری در ناحیه‌ی تحت درمان و یک ابزار مخصوص به اسم کانول استفاده می‌شود. یک جت آب حاوی بی‌حس‌کننده‌ی موضعی با فشار بالا از کانول خارج می‌شود و سلول‌های چربی را پیش از اینکه از ناحیه‌ی مورد نظر حرکت کنند از بین می‌برد. روش بادی‌جت (لیپوساکشن با فشار آب) چربی را بسیار آسان‌تر از لیپوساکشن سنتی از بین می‌برد. این بدین معنی است که کبودی، تورم و درد کمتری برای بیمار وجود دارد. اعصاب کمتری آسیب می‌بینند و زمان انجام آن نیز کوتاه‌تر است. نواحی درمانی مناسب شامل شکم، پهلوها، سینه، کمر، ران‌ها، ساق پا، بازوها و گردن می‌باشد.

7

8

در روش بادی‌جت از یک جت آب به شکل فن برای از بین بردن چربی استفاده می‌شود.

9

فشار آب رشته‌های عصبی و رگ‌های خونی را از طریق کانول جابه‌جا می‌کند و موجب کاهش آسیب به بافت‌های اطراف می‌گردد. این امر سبب کبودی، تورم و درد کمتر برای بیمار شده و نتایج آن نیز سریع‌تر حاصل می‌شوند.

مزایای بادی‌جت


روش لاغری با بادی جت نسبت به روش‌های سنتی‌تر پیکرتراشی بدن دارای چندین مزیت است:

  • روش ملایم: این روش برای پیکرتراشی بدن بسیار ملایم‌تر است. در بادی‌جت بدون آسیب به بافت اطراف از نیروی آب برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.
  • بهبودی سریع‌تر
  • درد خفیف: تنها یک آرام‌بخش خفیف مورد نیاز است. در نتیجه بیمار در حین انجام این روش می‌تواند بایستد و برای مشاهده‌ی نتیجه خود را در آیینه ببیند.
  • نتایج طبیعی و صاف
  • بی‌خطر: برای روش بادی‌جت یک آرام‌بخش خفیف نیاز است، بنابراین نیازی به بیهوشی عمومی نیست.
  • دائمی: مانند لیپوساکشن سنتی سلول‌های چربی بطور دائمی از بدن دفع می‌شوند.
  • شکل دادن فوری: بیماران شاهد یک بهبود فوری در ظاهر خود هستند که در طول 4 تا 6 هفته این بهبود ادامه پیدا می‌کند.

مزایای بادی‌جت نسبت به لیپوساکشن سنتی


در این روش از یک دستگاه با لبه‌ی برشی تحت عنوان بادی‌جت استفاده می‌شود که دارای میزان دقت بالا و زمان بهبودی بسیار کمتر است. در لیپوساکشن سنتی حجم بالایی از آب برای برداشتن چربی استفاده می‌شود. این امر موجب جلوگیری از شکل‌گیری طبیعی و مناسب بدن شده و کار جراح را نیز کمی سخت‌تر می‌کند. در روش بادی‌جت حجم کمتری آب استفاده می‌شود و در نتیجه فرایند پیکرتراشی دقیق‌تر است. روش بادی‌جت بصورت سرپایی انجام شده و بیماران می‌توانند تا حداکثر 4 ساعت بعد از درمان به منزل بازگردند.

چه نواحی از بدن با بادی‌جت قابل درمان هستند؟


بادی‌جت می‌تواند با از بین بردن چربی اضافه و ناخواسته از نواحی مختلف بدن از جمله شکم، باسن، ران‌ها، زانوها، بازوها، چانه و گردن به شکل دادن بدن کمک کند. با اینکه این روش جایگزینی برای برنامه‌های کاهش وزن نیست اما برای برداشتن پاکت‌های سرسخت چربی که به روش‌های متداول کاهش وزن عکس‌العملی نشان نمی‌دهند، بسیار مناسب است.

محبوب‌ترین نواحی جهت درمان عبارتند از:

  • شکم: رهایی از برآمدگی شکم که به هیچ وجه کوچک نمی‌شود.
  • پهلوها: شکل دادن بدن
  • سینه: از بین بردن سینه‌های بزرگ مردان
  • سینه: برای زنان، کوچک کردن سینه، تغییر شکل آن برای ایجاد تناسب با سایر نواحی بدن
  • بازوها: از بین بردن چربی آویزان بازو
  • ران‌ها: لاغر کردن ران
  • ساق پا: شکل بهتر در قسمت پایین پا
  • گردن: اصلاح شکل گردن

لیپوساکشن از طریق بادی‌جت در کلینیک ما


کاندید مناسب روش لیپوساکشن از طریق بادی‌جت چه کسی است؟

بهترین کاندیدها اشخاص دارای نواحی با چربی‌های مقاوم هستند که با ورزش تغییری در آنها ایجاد نمی‌شود. کاندیدهای مناسب برای بادی‌جت باید توقعات واقع‌بینانه‌ای داشته باشد. این روش می‌تواند ظاهر و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، هرچند بهترین حالت بدن را برای شما ایجاد نمی‌کند. باید پیش از عمل توقعات خود را با دقت در نظر بگیرید و با جراح در میان بگذارید.

بادی‌جت در بیماران با محدوده‌ی وزنی سالم، کیفیت مناسب پوست و اشخاصی که به دنبال تراش دادن پاکت‌های چربی خود هستند، بیشترین تاثیر را دارد. سن مسئله‌ی مهمی نیست با این حال ممکن است برخی بیماران مسن به علت کاهش میزان کلاژن و الاستین دچار مشکل افتادگی پوست شوند.

فرایند درمان

بادی‌جت در دو مرحله انجام می‌شود.

مرحله‌ی 1: نفوذ

با استفاده از جت آب، محلول سالین که حاوی آدرنالین(برای کاهش خونریزی) و بی‌حس‌کننده‌ی موضعی است در ناحیه‌ی تحت درمان نفوذ پیدا می‌کند.

در این مرحله، جت اساساً برای توزیع داروها استفاده می‌شود. حجم مایع تزریقی کم بوده و تورم و تغییر شکل ناچیزی را در این ناحیه ایجاد می‌کند. این امر موجب راحتی درمان برای بیمار شده و از افزایش حجم و بارگذاری دارو که در سایر روش‌ها ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند.

جت آب بطور قابل ملاحظه‌ای موجب تسریع توزیع و نفوذ مایع در ناحیه‌ی تحت درمان می‌شود و در نتیجه زمان کلی این روش و میزان کار جراح کاهش پیدا می‌کند. مرحله‌ی نفوذ معمولاً 10 تا 15 دقیقه بطول می‌انجامد.

مرحله‌ی 2: تراش دادن

مرحله‌ی بعدی از بین بردن و بیرون کشیدن چربی است. با استفاده از این تکنیک ملایم، جراح دارای کنترل بیشتری بر فرایند پیکرتراشی است. از آنجایی که ناحیه‌ی تحت درمان در اثر مایع اضافه و تورم شکل غیرطبیعی به خود نمی‌گیرد، جراح می‌تواند با اعتماد به نفس و دقت بیشتری عمل تراش دادن را انجام دهد و کار بر اساس حدس و گمان که معمولاً در روش‌های معمول لیپوساکشن برقرار است، وجود ندارد. دستکاری و میزان دوباره‌کاری نیز با روش بادی‌جت به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند. مرحله‌ی پیکرتراشی و ساکشن تا زمانی که شکل مطلوب حاصل شود، ادامه دارد.

بهبودی

بیشتر از 90 درصد از بیماران بعد از چهار روز هیچ دردی احساس نمی‌کنند. معمولاً تمام بیماران پس از یک تا سه روز می‌توانند به کار خود بازگردند. در این روش در مقایسه با لیپوساکشن سنتی تورم و کبودی کمتری وجود خواهد داشت.

نتایج

بیماران در حین روش بادی‌جت قادر به ایستادن هستند و به این ترتیب تنظیم دقیق درمان امکان‌پذیر است. کبودی و تورم کمتری در مقایسه با روش‌های سنتی وجود دارد. تمام این مزایا به معنی کم شدن اصلاحات، تورفتگی‌ها و عدم تقارن است.

10