جراحی بینی عروسکی (بینی فانتزی)

xjpg

امروزه یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی بینی در سراسر جهان جراحی بینی عروسکی (فانتزی) است که مناسب تمام موقعیت‌ها و فعالیت‌ها از مهمانی گرفته تا مصاحبه شغلی و خواستگاری محسوب می‌شود. با بالا بردن پل بینی در این عمل رینوپلاستی اعتماد به نفس نیز پیرو زیبایی به دست آمده فزون‌تر می‌شود.

پزشکان کلینیک تخصصی معتقدند که عمل جراحی بینی عروسکی یا فانتزی علاوه یر این که ساختار طبیعی بینی را به هم میزند، در بسیاری از موارد عملکرد خود بینی را دچار مشکل میکند. اما تا جایی که این عمل، عملکرد تنفس در فرد را دچار اختلال نکند این عمل انجام می شود. جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید  کنید.

جراحی زیبایی بینی عروسکی چیست؟


بینی عروسکی جراحی زیبایی جدیدی است که خاستگاه آن به کره برمی‌گردد و هدف از انجام آن خلق یک بینی عروسکی فانتزی است. روش جراحی زیبایی بینی عروسکی با توجه به عامل‌های زیر متفاوت از دیگر روش‌های رینوپلاستی است.

دستیابی به بهترین خط بینی از طریق ایمپلنت

ایمپلنت‌های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکون با هدف بالا بردن پل بینی در دورسم (شیب میان ریشه و نوک بینی) بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این که نوک بینی حالت زاویه‌دار طبیعی‌تری داشته باشد، غضروف بدن خود بیمار از بخش‌هایی مانند تیغه بینی و گوش به کار برده می‌شود. بنابراین در جراحی بینی عروسکی از یک ایمپلنت سنتزی و غضروف بدن خود بیمار استفاده می‌شود. نتیجه نهایی شیب  سرسره مانندی است که اگرچه رو به بالا نیست، اما نوک بینی کاملاً تعریف شده و مشخص است.

جراحی پلاستیک سه بعدی

جراحی بینی فانتزی به شیوه‌ای انجام می‌شود که با تراش دادن ایمپلنت بینی شکلی طبیعی و متناسب با دیگر اجزاء صورت داشته باشد. به این ترتیب خطوط خود صورت در نظر گرفته می‌شود تا در نهایت عمل شدن بینی جلب توجه نکند.

تکنیک‌های مختلف رینوپلاستی


عمل جراحی زیبایی بینی به دو روش انجام می‌شود.

  • رینوپلاستی بسته که در آن برشی در داخل بینی ایجاد می‌شود.
  • رینوپلاستی باز که در آن برشی در خارج بینی ایجاد می‌شود.

در صورت انجام عمل زیبایی بینی به روش بسته هیچ جای زخم آشکاری باقی نمی‌ماند و روند عمل استفاده از غضروف نوک بینی چندان دشوار نیست. به همین دلیل است که اکثر عمل‌های بینی به جز موارد خاص به روش بسته انجام می‌شود.

ویژگی‌های عمل بینی


  • ایمپلنت در دورسم بینی و نوک بینی تزریق می‌شود.
  • گورتکس و سیلیکون برای دورسم بینی به کار برده می‌شود.
  • در نوک بینی از غضروف طبیعی‌تری استفاده می‌شود که معمولاً از غضروف گوش یا تیغه بینی خود بیمار گرفته می‌شود.
  • نتیجه نهایی عمل بینی زیبا و خوش فرم‌تری است که کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد.
  • بینی عروسکی جذاب است و حالت رو به بالای مصنوعی ندارد.
  • ایمپلنت‌های سفارشی برای متناسب ساختن بینی به کار برده می‌شود تا شکل بینی با اجزاء چهره همخوانی داشته باشد. در این عمل از جراحی پلاستیک سه بعدی استفاده می‌شود.

روش انجام جراحی بینی عروسکی


بینی یکی از اجزاء مهم صورت است که نقش قابل توجهی در جذابیت چهره و ارتقاء اعتماد به نفس و ویژگی‌های شخصیتی دارد. با تقبل هزینه جراحی بینی عروسکی ایمپلنت‌های جراحی بینی به سه دسته غضروفی، سیلیکونی و ژل (فیلر) تقسیم بندی می‌شود.

غضروف مورد استفاده در جراحی بینی از بخش‌های دیگری از بدن خود بیمار مانند گوش، برای کاربردهای زیبایی، و دنده، برای کاربردهای درمانی به منظور اصلاح نقص عملکرد، گرفته می‌شود. سیلیکون به دو شکل فوری و دست ساخت در جراحی به کار برده می‌شود و مزایای متعددی دارد. ما در کلینیک تخصصی از سیلیکون دست ساخت برای متناسب ساختن شکل بینی استفاده می‌کنیم. جراحی سیلیکونی به دو نوع تقسیم‌بندی می‌شود؛ نوع اول برای پوشاندن زخم داخل بینی استفاده می‌شود و به بیمار کمک می‌کند تا زخم جراحی را پنهان کند. نوع دوم به جراحی باز مربوط می‌شود. اما ژل یا فیلر به منظور اصلاح و تغییر شکل بینی در آن تزریق می‌شود، این روش هزینه بالایی ندارد و دوران بهبود آن چند روز بیشتر طول نمی‌کشد.

x1جراحی بینی در کلینیک ما


آمادگی قبل از جراحی

  • سابقه پزشکی بیمار، از جمله آلرژی‌های احتمالی، بیماری‌های فعلی و پیشین و داروهای مصرفی فعلی بررسی می‌شود.
  • معاینه و آزمایش‌های لازم در جلسه مشاوره انجام می‌شود.
  • چنانچه بیمار نوشیدنی الکلی مصرف کند، از وی خواسته می‌شود تا از یک هفته قبل از جراحی و در دوران بهبود مصرف الکل را قطع کند.
  • بیمار باید از سه تا چهار هفته قبل از جراحی کشیدن سیگار و استعمال دخانیات را ترک کند، چون نیکوتین فرایند التیام را مختل می‌کند.
  • از مصرف آسپرین و داروهای ضدالتهاب باید اجتناب شود، چون این داروها خطر خونریزی را افزایش می‌دهد.
  • مصرف هورمون‌ها، داروهای ضدانعقاد، استروئید و مکمل‌ها باید حداقل از 4 تا 6 هفته قبل از جراحی قطع شود تا از دشوار شدن جراحی و بروز عوارض جلوگیری شود.

عمل جراحی بینی

2a2da0e62838d41d198e806688440f82

  1. ابتدا پیش‌آمدگی بینی و پیشانی آنالیز و ارزیابی می‌شود. زاویه و بلندی بینی در نظر گرفته می‌شود.
  2.  ایمپلنت با توجه به نتایج آنالیز اسکنر سه‌بعدی تهیه می‌شود تا از تناسب آن با بینی اطمینان حاصل شود و نتیجه طبیعی به دست آید.
  3.  فاصله بین دو سوراخ بینی (کلوملا) و عرض آلار بینی نیز آنالیز می‌شود تا نوک بینی کاملاً طبیعی باشد.
  4.  غضروف گوش و غضروف تیغه بینی برای قرار گرفتن در بینی آماده می‌شود. غضروف دوگانه نیز برای عمل بینی به کار برده می‌شود.
  5.  عمل برنامه‌ریزی می‌شود. بیمار برای عمل آماده می‌شود و تمام توصیه‌های قبل از عمل به وی اطلاع داده می‌شود. این جراحی در بیمارستان انجام می‌شود.
  6.  بستری شدن ضرورتی ندارد و بیمار بلافاصله پس از عمل ترخیص می‌شود.
  7.  بیمار باید توصیه‌های پس از عمل را به دقت رعایت کند، از انجام هر گونه کاری که ممکن است به بینی آسیب بزند، خودداری کند و تا چند روز فقط فعالیت‌های سبک انجام دهد. مسکن برای آرام کردن درد مصرف کند و در زمان‌های تعیین شده به کلینیک مراجعه کند.

بینی عروسکی یکی از خوش‌فرم‌ترین بینی‌ها محسوب می‌شود، البته باید قبل از عمل از متناسب بودن بینی فانتزی با چهره اطمینان حاصل کرد. حتماً به جراح زیبایی دارای تجربه در زمینه انجام این عمل مراجعه کتید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

سقف و نقطه پایانی برای زیبایی وجود ندارد، اما باید به خاطر داشته باشید که ایمنی و سلامتی مقدم بر زیبایی است.

مراقبت پس از جراحی بینی

  1.  سر را تا سه روز پس از عمل هنگام خواب بالا نگه دارید.
  2.  تا یک هفته به پهلو دراز نکشید، به پهلو خوابیدن باعث تغییر شکل بینی می‌شود.
  3.  نوشیدن هر گونه مشروبات الکلی ممنوع است.
  4.  از خوردن غذاهای شور، تند و ترش و هر گونه ترشی خودداری کنید.
  5.  صورت را به آرامی با پاک کننده‌های ملایم تمیز کنید.
  6.  از پنبه‌ برای پاک کردن صورت استفاده کنید.
  7.  نخ جراحی (بخیه) نباید بریده شود، اما در صورت لزوم باید به پزشک مراجعه شود.
  8. دو هفته پس از جراحی باید به پزشک مراجعه شود.
  9.  داروهای تجویزی باید طبق دستور مصرف شود.
  10.  مصرف هر گونه دارو به جز داروهای تجویزی ممنوع است.
  11.  در صورت متورم شدن زخم یا خونریزی شدید باید به سرعت به پزشک مراجعه شود.
  12. گچ پس از سه روز برداشته می‌شود.

هزینه


هزینه عمل بینی به عوامل متعددی چون نوع عمل انتخابی بستگی دارد. اختلاف قیمت به محل زندگی، تجربه جراح و ویژگی‌های بینی مربوط می‌شود.