لیفت و کشیدن پوست گردن و درمان شلی و افتادگی آن

15

زوایای مناسب صورت و گردن باعث زیبایی و جلوه‌ای جوان در افراد می‌شود، این زوایا می‌تواند در اثر عوامل مختلفی همچون وراثت، نیروی جاذبه، شرایط محیطی و استرس دستخوش تغییرات شده و ضعیف شوند.

لیفت و کشیدن پوست گردن یک روش درمانی است که باعث بهبود ظاهر گردن می‌شود. آثار افزایش سن در زیر آرواره و گردن، از جمله، تجمع چربی اضافی و شل شدن پوست توسط این روش کاهش یافته و تحت درمان قرار می‌گیرد. این عوارض در قسمت پایین صورت باعث می‌شوند، خطوط فک، زیبایی خود را از دست بدهند؛ همچنین رسوب چربی‌های اضافی در زیر چانه، شل شدن پوست گردن و برجسته شدن عضلات گردن، نمای نامناسبی به ظاهر افراد می‌دهد.

بیمارانی که در کلینیک ما لیفت گردن انجام می‌دهند، به‌واسطه تغییر ظاهرشان، اعتماد به نفسشان افزایش یافته و از روحیه خوبی برخوردار می‌گردند. عملکرد و ظاهر گردن آن‌ها در بهترین شرایط ممکن قرار می‌گیرد.به‌واسطه وجود آخرین تکنولوژی‌ها در کلینیک ما مانند: لیزر، اولتراسوند (هایفوتراپی)، تزریق بوتاکس و ترماژ، بیماران قادر خواهند بود ظاهر گردنشان را به بهترین نحو ممکن تغییر داده و اعتماد به نفسشان را افزایش دهند.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای لیفت گردن می‌باشند؟


 

به‌طور کلی شخص متقاضی لیفت گردن باید از سلامت عمومی مناسبی برخوردار باشد. شخصی که با وزن متوسط نمی‌تواند از دست چربی‌های اضافی گردن و ناحیه اطراف ان خلاص شود.

با استفاده از روش درمانی لیفت گردن، رسوبات چربی که در برابر رژیم غذایی و تمرینات ورزشی مقاوم هستند، می‌توانند با موفقیت حذف شود.

درمان افتادگی پوست گردن در کلینیک ما


لیفت یا کشیدن پوست گردن می‌تواند شامل مراحل زیر باشد:

  • حذف پوست اضافی
  • کاهش حجم و یا تغییر عضلات گردن
  • لیپوساکشن به منظور حذف چربی اضافه
  • تزریق بوتاکس به منظور کاهش برجستگی‌های گردن

درمان افتادگی پوست با هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که برای لیفت پوست گردن، چانه و پیشانی استفاده می‌شود. در هایفوتراپی به کمک امواج متمرکز اولتراسوند، به تدریج پوست شل شده گردن کشیده شده و قوام خود را مجدداً به دست می‌آورد، این روش نیازی به بستری شدن ندارد.

هایفوتراپی توسط امواج اولتراسوند از دو طریق به لیفت پوست گردن کمک می‌نماید:

  • توسط امواج اولترا سوند لایه‌های زیر سطح پوست قابل رویت می‌شود، این امر باعث می‌شود پزشک بتواند بر اساس شرایط هر بیمار، برنامه درمانی منحصر به فرد او را طرح ریزی نماید.
  • امواج اولتراسوند از سطح پوست عبور کرد و در عمق موردنظر ما اقدام به درمان بافت‌ها خواهند نمود.

انرژی متمرکز اولتراسوند شده از پوست عبور کرده و بدون هیچ گونه اسیبی به سطح یا بافت‌های اطراف، باعث گرم شدن ناحیه مد نظر پزشک می‌شود. در اثر این گرمای ایجاد شده، فرایندهای طبیعی‌ترمیم بدن فعال شده و تولید کلاژن‌ها تحریک می‌شود، در نتیجه به تدریج و در طول زمان پوست کشیده شده و قوام خود را دوباره به دست می‌آورد. نتیجه درمان تدریجی است و در ظرف 2 الی 3 ماه آشکار می‌شود. روند بهبودی و ترمیم می‌تواند تا ماه‌ها پس از عمل (تا 6 ماه) ادامه داشته باشد.

 

مزایای استفاده از هایفوتراپی برای لیفت گردن

  • درمانی غیر جراحی و غیر تهاجمی است.
  • بدون نیاز به بستری شدن.
  • استفاده از تکنولوژی بی خطر اولتراسوند، که اثرات آن به اثبات رسیده است.
  • نتایج درمان طبیعی و تدریجی خواهند بود، نتایج ظرف 2 الی 3 ماه آشکار می‌شود.
  • روش درمان راحت است، حدود 60 دقیقه طول می‌کشد.
  • بدون نیاز به سپری کردن دوره نقاهت.
  • معمولاً، یک جلسه درمانی کفایت می‌کند.
  • نتایج آن قابل مشهود است، بدون آنکه کسی به یک باره متوجه عمل شما بشود.

درمان افتادگی پوست با امواج رادیوفرکانسی (ترماژ)

از درمان ترماژ برای قوام بخشیدن و افزایش استحکام پوست، کمک می‌گیرند. در این روش لیفت گردن با بهره‌گیری از امواج رادیویی از طریق قوام بخشی، نرم کردن و اصلاح زوایای صورت به جوان سازی ظاهر کلی افراد می‌پردازند. در روش ترماژ سر دستگاه مستقیم در بالای ناحیه موردنظر قرار می‌گیرد. ابتدا در ناحیه موردنظر کمی احساس خنکی به وجود می‌آید، اما پس از آن بافت تحت درمان قرار گرفته، گرم می‌شود. در اثر گرمای ایجاد شده لایه موردنظر تحریک شده و فرایند بازسازی و تولید کلاژن‌ها اغاز می‌گردد. پس طی شدن این مراحل، در نهایت پوست و لایه‌های آن استحکام خود را بازیافته، نرم و کشیده می‌شود. در این روش به صورت همزمان، بافت تحت سرما و گرما قرار می‌گیرد. در کنار آن، به‌واسطه ایجاد سطوح مختلف ارتعاش در سر دستگاه، ذهن بیمار حرارت ایجاد شده در سر دستگاه را چندان حس نخواهد کرد.

مزایای استفاده از ترماژ

  1. در حال حاضر این روش درمانی به نحوی بهینه سازی شده که بدون ایجاد درد، بهترین اثر را برای بیمار داشته باشد.
  2. این روش می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه انجام شود، به خصوص اگر ناحیه تحت درمان وسعت کمی داشته باشد.
  3. نیازی به بستری شدن ندارد و کبودی هم ایجاد نمی‌کند، بنابراین شما می‌توانید پس از درمان به فعالیت‌های روزمره و دلخواه خود بپردازید.

درمان افتادگی پوست از طریق تزریق بوتاکس

با استفاده از تزریق بوتاکس و و ژل‌ها پوستی، می‌توان پوست شل شده در اطراف گردن را سفت نمود. در اثر افزایش سن، برخی افراد دچار غبغب می‌شوند، به کمک این روش می‌توان ظاهر غبغب را اصلاح نمود، همچنین اگر حجم این ناحیه از دست رفته باشد، می‌توان به کمک این روش حجم از دست رفته را جبران کرد.

  با تزریق بوتاکس در اطراف زیر آرواره (در ماهیچه‌ای ظریف به نام " پلاتیسما")، عضلات وارد فاز استراحت می‌شوند. در پی این امر، عضلات در قسمت بالای صورت قوی‌تر می‌شوند. درنتیجه بدون نیاز به جراحی پوست، گردن به سمت بالا کشیده می‌شود.

درمان افتادگی پوست با تزریق کایبلا (داکسی کولیک اسید)

 کایبلا (اسید داوکسی کولیک) (Kybella)، یک روش جدید و کمتر تهاجمی است که جایگزین مناسبی برای لیپوساکشن محسوب می‌گردد. اگر افزایش حجم گردن در اثر تجمع چربی‌ها ایجاد شده باشد، این روش درمانی کمک شایانی می‌کند. تقریباً تمام افراد بالای 18 سال می‌توانند از مزایای روش درمانی کایبلا بهره‌مند شوند. تزریق کایبلا به‌طور مؤثری چربی‌های اضافی زیر چانه را حذف می‌کند. در مقایسه با روش‌های مانند لیپوساکشن و یا لیفت پوست گردن، زمان بستری به حداقل میزان ممکن تقلیل می‌یابد. به‌واسطه این روش حجم زیر چانه شما اصلاح می‌گردد.

هنگامی‌که کایبلا به لایه‌های چربی در منطقه هدف یعنی زیر چانه تزریق می‌شود، سلول‌های چربی سریعاً تخریب‌شده و جذب بدن می‌گردند، همچنین از تجمع چربی‌ها در آینده نیز جلوگیری به عمل می‌آید. پس از درمان، چربی‌های ناحیه موردنظر از طریق فرایندهای طبیعی سوخت‌وساز بدن، حذف خواهند شد. اگر کایبلا به‌درستی تزریق شود، فقط سلول‌های چربی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و سایر سلول‌های اطراف دست‌نخورده باقی می‌مانند. ممکن است برای دست‌یابی به نتیجه مطلوب تا 6 جلسه نیز نیاز به تزریق باشد که میان هر جلسه درمانی تقریباً یک ماه فاصله وجود خواهد داشت.

درمان افتادگی پوست با لیزر

برای لیفت یا کشیدن پوست گردن از لیزر نیز کمک گرفته می‌شود. در این روش از طریق لیزر رسوبات چربی موجود در زیر چانه حذف شده و قوام کیفیت پوست نیز افزایش می‌یابد. در فن‌آوری‌های جدید از یک فیبر بسیار نازک کمک گرفته می‌شود، این فیبر در مکان دلخواه و در زیر سطح پوست قرار می‌گیرد. انرژی لیزر بافت موردنظر را تحت گرما قرار می‌دهد، درنتیجه الیاف "کلاژن و الاستین" منقبض شده و سلول‌های چربی نیز ذوب می‌گردند. فرایند بهبودی 6 الی 12 هفته همچنان ادامه خواهد داشت. بدون نیاز به ایجاد برش بر روی پوست خود، شما شاهد تغییرات چشمگیر و سریعی در ناحیه گردن خود خواهید بود.

درمان افتادگی پوست گردن با کمک عمل جراحی

گاهی اوقات نارضایتی از ظاهر گردن یا چانه می‌تواند بیشتر ناشی از شل شدن پوست و عضلات گردن باشد تا تجمع و رسوب بافت‌های چربی.  در طی فرایند جراحی، برش‌هایی در پشت گوش و یا زیر چانه ایجاد می‌شود. سپس عضلات گردن (پلاتیسما یا platysma) از پوست جدا شده و با کمک بخیه تنگ‌تر می‌شوند. در مرحله بعد، پوست دوباره به محل قبلی خود بازمی‌گردد و مقادیر اضافی آن حذف می‌شود. معمولاً زمان بهبودی این روش 10 الی 14 روز طول خواهد کشید، هرچند بازگشت به فعالیت‌های سنگین‌تر، معمولاً 4 الی 6 هفته زمان نیاز دارد.