جراحی زیبایی سینه زنان: بزرگ وکوچک کردن، بازسازی و بالاکشیدن

ways-to-attract-women

عمل بزرگ و برجسته کردن سینه یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی در سرتاسر جهان است. این عمل فقط گزینه‌ای برای تغییر شکل و بزرگ کردن سینه‌ها است. تمامی روش‌های جراحی سینه (بزرگ و برجسته کردن سینه ، کوچک کردن سینه، لیفت و بالا کشیدن سینه) طوری طراحی شده‌اند که با بهبود شکل سینه‌ها و گرد کردن آنها، میزان رضایت‌مندی زنان از شکل سینه‌های خود را افزایش دهند.

از آنجایی که عمده نارضایتی‌های شما از سینه‌هایتان ریشه در اندازه، شکل و یا عدم تقارن آنها دارد؛ ما در کلینیک انواع مختلفی از عمل‌های جراحی زیبایی را برای شما ارائه می‌دهیم. پزشکان ما روش‌های مختلف عمل‌های زیبایی ازجمله بزرگ و برجسته کردن سینه، کوچک کردن سینه و لیفت و بالا کشیدن سینه و همچنین نتایج مورد انتظار این روش‌ها را برای شما توضیح خواهند داد.

جراحی زیبایی سینه در کلینیک ما


بزرگ و برجسته کردن سینه

عمل بزرگ و برجسته کردن سینه یکی از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی در جهان است. در این عمل با استفاده از برش‌های جراحی، یک پروتز در پشت سینه قرار داده می‌شود تا اندازه آن را افزایش دهد، افتادگی سینه را برطرف کند، ثبات و استحکام به آن بدهد و مشکلات مربوط به عدم تقارن و عدم تناسب اندازه سینه‌ها را از بین ببرد.

آیا عمل بزرگ و برجسته کردن سینه برای شما مناسب است؟

به طور کلی چندین شاخص وجود دارد که مشخص می‌کند آیا عمل بزرگ و برجسته کردن سینه برای شما مناسب است یا خیر. این شاخص‌ها عبارتند از:

  • آیا شما همیشه این احساس را دارید که سینه‌هایتان بیش از اندازه کوچک هستند؟
  • آیا در هنگام لباس پوشیدن احساس می‌کنید که لباس‌هایتان در ناحیه باسن و ران‌ها فیت و چسبان هستند؛ در حالی که همان لباس‌ها برای سینه‌هایتان بزرگ هستند؟
  • آیا در هنگام پوشیدن لباس شنا و لباس‌هایی که قسمت بالاتنه آنها تنگ است، احساس کمرویی و خجالت می‌کنید؟
  • آیا سینه‌های شما بعد از زایمان و یا کاهش وزن، کوچک‌تر شده‌اند و یا ثبات و استحکام خود را از دست داده‌اند؟
  • آیا یکی از سینه‌هایتان به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از دیگری است؟

پروتز

  • در هنگام انتخاب یک پروتز، سه فاکتور اصلی وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت. این سه فاکتور عبارتند از نوع پوسته، شکل و ماده سازنده پروتز.

نوع پوسته: سطح بیرونی پروتز می‌تواند به صورت صاف، دارای بافت و یا زبر و خشن باشد.

  • پروتز با سطح صاف: جایگذاری این نوع پروتز آسان است و می‌توان با ایجاد یک برش کوچک آن را در محل موردنظر قرار داد. در هنگام استفاده از این پروتز، خطر ایجاد چین و چروک یا برآمدگی روی سطح سینه کاهش می‌یابد. با این حال احتمال اینکه پروتزهای با سطح صاف باعث ایجاد یک سختی غیرطبیعی یا انقباض عضلات اطراف سینه شوند، بیشتر است.
  • پروتز با سطح دارای بافت: اکثر مدل‌های فومی پلی یورتان از این نوع هستند. اگرچه احتمال اینکه این نوع پروتز باعث انقباض عضلات شود بسیار کم است، اما کمی ناهمواری برجای می‌گذارد و به برش بزرگ‌تری نیاز دارد.

شکل: پروتزها دو شکل اصلی دارند که عبارتند از:

  • گرد: این پروتزها گردی و پُری بیشتری به سینه می‌دهند و سینه را بالا نگه می‌دارند.
  • آناتومیک: این پروتزها به شکل قطره اشک هستند و به طور کلی ظاهر هموار و طبیعی‌تری به سینه می‌دهند.

ماده سازنده: ماده سازنده چیزی است که اکثر پروتزها از آن ساخته شده است. دو نوع اصلی مواد سازنده پروتز عبارتند از:

  • ژل‌های سیلیکونی
  • محلول‎های سالینی

محل قرار دادن پروتز

پروتز در عمل بزرگ و برجسته کردن سینه، در دو محل می‌تواند قرار بگیرد: در جلو یا پشت لایه‌ی عضله‌ای که در زیر سینه قرار داد (عضله‌ای که زمینه سینه را تشکیل می‌دهد).

11

قرار دادن پروتز در جلوی عضله سینه (زیر غده): این روش معمولاً برای افرادی که لاغر هستند و یا بافت اضافی سینه‌هایشان بسیار کم است، مناسب نیست؛ زیرا اگر پروتز در نزدیکی سطح سینه قرار گیرد، ممکن است لبه‌های آن قابل‌مشاهده باشد. از سوی دیگر این روش برای افرادی که در جست‌وجوی لیفت و پُر کردن بیشتر سینه‌های خود هستند، بسیار مناسب است.

قرار دادن پروتز در پشت عضله سینه (زیر عضله): این گزینه کارایی بیشتری دارد و تقریباً برای همه افراد مناسب است. لایه اضافی بافت عضله روی پروتز قرار می‌گیرد تا به پنهان‌سازی بیشتر آن کمک کند و احتمال بروز هرگونه ناهمواری روی سطح سینه را کاهش دهد. مشکل این روش این است که برای جایگذاری به برش‌های عمیق‌تری نیاز دارد و مدت زمان بهبودی آن طولانی‌تر است.

نوع برش

  • ایجاد برش در چین سینه: این نوع، رایج‎ترین نوع ایجاد برش است. پزشک با ایجاد برش در چین سینه، به نواحی مربوطه دسترسی مستقیم دارد. جای زخم‌های ناشی از این نوع برش، در چین‌های سینه پنهان می‌شوند.
  • ایجاد برش در زیر بغل: این نوع برش برای افرادی که نمی‌خواهند هیچ جای زخمی روی سینه‌هایشان باقی بماند، گزینه خوبی است. برش‌ها در چین زیر بغل ایجاد می‌شوند و هنگامی که بازو پایین باشد، هرگز قابل‌مشاهده نیستند.
  • ایجاد برش در اطراف نوک سینه: این نوع برش، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه برش‌های ایجاد شده در این ناحیه، روند بهبودی بسیار سریعی دارند و ازاین‌رو جای زخم‌های ناشی از آنها به خوبی پنهان می‌شوند؛ اما تحقیقات نشان داده است که این نوع برش منجر به ایجاد تغییراتی در توانایی احساس نوک سینه‌ها می‌شود.

لیفت و بالا کشیدن سینه (مستوپکسی)

عمل لیفت سینه یک عمل جراحی زیبایی است که به منظور بالا کشیدن، جوان کردن و تغییر شکل دادن سینه‌ها طراحی شده است. عمل بزرگ و برجسته کردن سینه روی باز زنده ساختن و جوان کردن ظاهر شما تمرکز دارد؛ اما مستوپکسی به طور خاص برای از بین بردن پوست اضافی، تنظیم نوک سینه‌ها و هاله قهوه‌ای رنگ دور سینه‌ها و تغییر شکل دادن ساختمان سینه‌ها طراحی شده است.

12

آیا مستوپکسی انتخاب خوبی است؟

در صورتی که مشکلات زیر را داشته باشید، احتمال اینکه عمل لیفت سینه بتواند به شما کمک کند زیاد است:

  •  آیا سینه‌های شما بعد از زایمان و شیردهی، هرگز به حالت طبیعی خود بازنگشت؟
  •  آیا از نوسان کردن و شل و ول بودن سینه‌های خود رنج می‌برید؟
  •  آیا نوک سینه‌هایتان و هاله‌ی قهوه‌ای رنگ دور آنها متمایل به سمت پایین است؟
  •  آیا این احساس را دارید که سینه‌هایتان توخالی است و ثبات و استحکام ندارد؟
  •  آیا از عدم تقارن سینه‌های خود رنج می‌برید؟

کوچک و لیفت کردن سینه

این عمل، گردن درد و کمردرد ناشی از بزرگ بودن بیش از حد سینه‌ها، که برخی زنان از آن به ستوه آمده‌اند، را به طور دائمی تسکین می‌دهد. عمل کوچک کردن سینه افزایش قابل‌توجهی در قابلیت تحرک، قابلیت انعطاف‌پذیری و آزادی فرد ایجاد می‎‌کند. این عمل، ناراحتی و فشار ناشی از بندهای سفت و محکم سینه‌بندها که به طور بی‌وقفه به شانه وارد می‌شود، را رفع می‌کند و به طور کلی اعتماد به نفس فرد را بازمی‌گرداند و خجالت و کمرویی او را از بین می‌برد. این عمل همراه با عمل لیفت کردن انجام می‌شود تا این اطمینان حاصل شود که سینه‌های جدید و کوچک شما کاملاً موزون و متقارن هستند و به بهترین شکل دیده می‌شوند.

آیا کوچک و لیفت کردن سینه گزینه مناسبی است؟

در صورتی که علائم زیر به گوش شما آشناست، می‌توان نتیجه گرفت که عمل کوچک و لیفت کردن سینه برای شما مناسب است:

  • کمردرد، گردن درد و یا درد شانه
  • خارش، التهاب و عفونت پوست زیر سینه یا بروز دیگر عارضه‌های سلامتی در زیر سینه‌ها
  • وارد آمدن فشار و ناراحتی به شانه‌ها ناشی از بند سینه‌بندها
  • حرکت و نوسان کردن سینه‌ها و یا متمایل بودن نوک و هاله قهوه‌ای رنگ دور آنها به سمت پایین
  • نامتقارن بودن سینه‌ها
  • سینه‌هایی که به دلیل فعالیت‌های بدنی بزرگ شده‌اند
  • خجالت و کمرویی ناشی از بزرگ بودن سینه‌ها

روش کوچک و لیفت کردن سینه

به طور کلی سه روش اصلی برای عمل جراحی کوچک کردن سینه وجود دارد که هرکدام از آنها مناسب شرایط خاصی است.

13

  • این روش شامل ایجاد سه برش کوچک است؛ یک برش دور هاله قهوه‌ای رنگ سینه، یک برش عمودی روی قسمت تحتانی سینه و آخرین برش که به صورت افقی در چین طبیعی سینه ایجاد می‌شود.
    14
  • پس از ایجاد برش‌ها، بافت سینه برداشته می‌شود و پوست سینه جدید و کوچک سفت و محکم می‌شود.
  • اندازه هاله قهوه‌ای رنگ دور سینه که معمولاً در سینه‌های بزرگ، بیش از حد حالت کشیده پیدا کرده کوچک می‌شود و همراه با نوک سینه به یک موقعیت بالاتر و طبیعی‌تر منتقل می‌شود.
  • در صورت لزوم به منظور بهبود ظاهر پوست و دستیابی به نتایج بهتر، در ناحیه زیر بغل لیپوساکشن انجام می‌شود.

ماموپلاستی با برش عمودی: این روش همانند روش برش سه گانه است که در بالا توضیح داده شد، با این تفاوت که در این روش برش افقی انجام نمی‌شود. این روش با یک عمل ساده‌تر و ایجاد زخم و برش کمتر به نتایجی مشابه روش قبل دست می‌یابد. مشکل این روش آن است که فقط برای سینه‌های نسبتاً بزرگ مناسب است و برای سینه‌هایی خیلی بزرگ کارایی ندارد.

15

جابجایی نوک سینه به روش پسوت (Passot)

16

ماموپلاستی جداگانه: این روش برای موارد نادری که سینه‌ها به شدت بزرگ هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای این موارد، باید نوک سینه و هاله دور آن را به صورت کامل از بافت زیرین آن جدا کرد تا بتوان به سینه‌هایی با ظاهر طبیعی و کوچک دست یافت. این روش به ناچار منجر به از دست دادن حس نوک سینه و همچنین ناتوانی در شیر دادن به کودک می‌شود.

17